پنج شنبه, ۰۲ فروردین, ۱۴۰۳

آغاز تغییرات در وزارت میراث فرهنگی/ضرغامی تیم حفاظت و راننده خود را مرخص کرد/تغییر در معاونت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حتمی است/بانوی همراه ضرغامی در مراسم معارفه رییس روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور تغییرات در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را کلید زد و در نخستین اقدام تیم حفاظت و راننده شخصی خود را مرخص کرد تا با این اقدام سنت‌شکنی در وزارت میراث‌فرهنگی را با کنار گذاشتن تشریفات آغاز کند.

وزیر جدید میراث‌فرهنگی حتی راننده شخصی خود را هم مرخص کرده است و از چند روز قبل پشت خودروی ال ۹۰ شخصی‌اش می‌نشیند و از خانه تا محل کار در ارگ آزادی را به رانندگی خودش طی می‌کند.

پیگیری‌‌های صدای میراث از تداوم تغییرات در وزارت میراث فرهنگی با بکارگیری نیروهای همسو با برنامه‌های وزیر جدید میراث‌فرهنگی حکایت دارد. براین اساس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی نیز دستخوش تغییر می‌شود و آنطور که صدای میراث دریافته است، یک زن که سابقه روابط‌عمومی نیز داشته است، رییس این مرکز مهم در تعامل با رسانه‌ها و جریان‌سازی خبری خواهد شد.

تغییر در معاونت‌های وزارت میراث‌فرهنگی نیز جدی است. براساس پیگیری‌های صدای میراث، معاونت توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی دستخوش تغییر جدی خواهد شد و از آنجا که ضرغامی با شعار مبارزه با فساد به وزارت میراث فرهنگی راه یافته است، بیشترین چالش با این معاونت در وزارت میراث‌فرهنگی خواهد بود.

تغییر در معاونت‌های گردشگری و صنایع‌دستی و حتی معاونت میراث‌فرهنگی این وزارتخانه نیز جدی است. وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکنون هیچ دیداری با معاونان گردشگری و صنایع‌دستی این وزارتخانه نداشته و تنها دو دیدار با معاون میراث‌فرهنگی برگزار کرده است.

پیگیری‌های همشهری البته به برخی شایعات در مورد تغییرات در معاونت‌های سه‌گانه وزارت میراث فرهنگی و ورود گزینه‌های جدید برای تصدی پست معاونت میراث‌فرهنگی، معاونت صنایع‌دستی و معاونت گردشگری رسید. شایعاتی که در وزارت میراث فرهنگی جریان دارد اما نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد.

براساس برخی اخبار تایید نشده در وزارت میراث فرهنگی‌‌‌؛ مسعود علویان صدر معاون میراث‌فرهنگی سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دولت دهم برای تصدی دوباره معاونت میراث‌فرهنگی مطرح است.

همچنین در معاونت صنایع‌دستی نیز شایعه تصدی کرسی این معاونت از سوی محمدحسن صالحی مرام، معاون وقت صنایع‌دستی در دولت دهم شنیده می‌شود.

در بخش گردشگری نیز سخن از بازگشت مرتضی رحمانی موحد از ژاپن و گرفتن کرسی معاون گردشگری کشور در وزارت میراث فرهنگی مطرح است که به نظر می‌رسد این زمزمه‌ها بی‌مورد است. چون رحمانی موحد سفیر فعلی ایران در ژاپن و معاون گردشگری سازمان وقت میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع‌دستی در دولت اول تدبیر و امید در آستانه بازنشستگی است و به نظر نمی‌رسد امکان حضور در وزارت میراث فرهنگی را داشته باشد.

در بخش روابط‌عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز از چند روز قبل بانویی که عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور را در روز تودیع و معارفه در ارگ آزادی همراهی کرده است و البته سابقه روابط‌عمومی نیز داشته است، جایگزین علیرضا بای خبرنگار سابق واحد مرکزی خبر، در سمت معاونت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید