چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر

0 انتشار:

صدای میراث: مراسم روز ویژه هجدهمین رویداد و جشنواره فرهنگی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با عنوان «جزیره رویایی» در خانه مستوفی شوشتر برگزار شد.

به گزارش صدای میراث، به نقل از صابتا، برگزاری این مراسم با حضور بهمن عسگری مشاور مدیرعامل صندوق احیاء در امور اقتصادی و بازرگانی،سیدحکمت‌الله موسوی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان،  معاونان این اداره کل و جمعی از علاقه­مندان به تاریخ و فرهنگ شوشتر  همراه بود.

بهمن عسگری در جریان روز ویژه جشنواره یاد شده، گفت: ترویج فرهنگ احیاء بناهای تاریخی و گسترش نمونه­های موفق در این عرصه به اعتبارات عمرانی و تقویت بخش خصوصی کمک می کند.

وی طراحی مرمت، کنترل کیفیت و ارائه تسهیلات را از عمده فعالیت­های صندوق احیاء خواند و افزود: بهره برداری صحیح از ابنیه تاریخی واگذار شده و تصمیم­گیری درباره نحوه مطلوب­تر افزوده شدن این بناها به چرخه بهره­وری از جمله اقدامات مهمی است که هم اکنون در صندوق درحال اجرا است.

عسگری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره­های فرهنگی صندوق احیاء، گفت: این جشنواره­ها با هدف توانمند سازی جوامع محلی به اجرا گذاشته می­شود و از آنجا که شوشتر و خانه مستوفی این شهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه است در جشنواره جزیره رویایی به خوبی داشته­های فرهنگی نظیر غذاهای محلی، صنایع دستی و میراث ناملموس به نمایش گذاشته شد.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد شوشتر در زمینه بناهای تاریخی، گفت: ما هر چه بیشتر در زمینه احیاء ابنیه تاریخی قدم برداریم می توانیم رونق گردشگری و اشتغال زایی را شاهد باشیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه نمونه­های موفق بناهای تاریخی احیاء شده در این شهر باشیم.

روزبه سلمان بهره بردار خانه مستوفی شوشتر به عنوان دیگر سخنران این مراسم، ادامه داد: شهر تاریخی شوشتر و مردمان با فرهنگ و خونگرم این شهر از دیرباز با میراث ملموس و ناملموس ارزشمند خود میزبان خوبی برای گردشگران بوده­اند و ما در خانه مستوفی تلاش کرده ایم  گوشه ایی از توانمندی­های محلی این شهر را در کالبد بنای تاریخی به مخاطبان بشناسانیم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت­های انجام شده برای برگزاری هر چه شایسته­تر جشنواره جزیره رویایی، تصریح کرد: در این جشنواره مجموعه ایی از ظرفیت­های منحصر به فرد شوشتر نظیر موسیقی مقامی، غذاهای محلی و همچنین صنایع دستی عرضه شد وامیدواریم که با این فعالیت خانه مستوفی به عنوان یک مرکز مهم منطقه ایی برای تبادلات فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم،از یکی از دست بافته­های جمعی از هنرمندان صنایع دستی شوشتری برای نخستین بار رونمایی شد و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید