پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تلاش برای تشکیل شبکه ایرانیان فعال در صنعت گردشگری جهان

0 انتشار:

صدای میراث: برنامه ایجاد شبکه ایرانیان فعال در صنعت گردشگری جهان در اولویت برنامه‌های بنیاد پروفسور جعفری قرار گرفت.

به گزارش صدای میراث، برگزاری کنگره سالانه، ایجاد شبکه ایرانیان برجسته در صنعت گردشگری جهان، اعطای نشان به افراد و موسسات تاثیرگذار در صنعت گردشگری و تنظیم توافقنامه‌های لازم با مراکز علمی و پژوهشی از مهمترین تصمیمات شورای راهبری بنیاد پرفسور جعفری در ایجاد شبکه ایرانیان فعال در صنعت گردشگری جهان قرار گرفت.

آنطور که روابط عمومی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری اعلام کرده است این تصمیم در نشست شورای راهبردی این بنیاد و با حضور اکثریت اعضاء گرفته شد.

براساس این گزارش، در این نشست موافقت شد کمیته‌های اجرایی و علمی رویداد سالانه، پیش‌بینی و درسال جدید فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین مقررشد همکاری‌های لازم باسازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط برای تشکیل شبکه ایرانیان فعال در صنعت گردشگری (داخل و خارج از کشور) در دستور کار شورای راهبردی قرار بگیرد.

استفاده از ظرفیت علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی.اس.سی) از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود که قرار شد در نخستین گام تفاهمنامه همکاری مشترک با پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی منعقد شود. همچنین مقرر شد، سازمان‌ها و نهادهایی که می‌توانند در توسعه گردشگری ایران و کمک به پژوهش‌های کاربردی صنعت گردشگری فعالیت کنند شناسایی و طی فراخوانی دعوت و در بنیاد پرفسور جعفری گردهم آیند.

در این نشست همچنین مصوب شد، مطالعات لازم برای طراحی و اعطای نشان یا جایزه‌ «پروفسور جعفری» در بنیاد در دستور کار قرار بگیرد و کارگروه ویژه‌ای برای آن پیش‌بینی شود.

دراین جلسه با کلیات آیین‌نامه عضویت در بنیاد نیز موافقت شد و تصمیم گرفته شد که پس از تمهید مقدمات لازم، طی فراخوانی از عموم افراد مطرح و علاقمندان متخصص در عرصه گردشگری کشور برای حضور در بنیاد پرفسور جعفری دعوت شود.

انتشار بولتن و خبرنانمه حاوی اخبار و فعالیت‌های بنیاد و اعضای آن با تاکید بر معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های ایرانیان فعال در صنعت گردشگری در ایران و جهان نیز از دیگر موضوعاتی بود که در نشست اخیر بنیاد پرفسور جعفری در مورد آن تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است، در نشست مجازی برنامه ایجاد شبکه ایرانیان فعال در صنعت گردشگری جهان، «پروفسور جعفر جعفری» بنیانگذار بنیاد، دکترحسن تقی‌زاده انصاری، رئیس هیئت مدیره این بنیاد نیز حضور داشتند و اعضای شورای راهبردی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری نیز شامل دکتر فرید جواهرزاده، دکتر رحیم حیدری، دکتر کمیل طیبی، دکتر سیدمهدی حسینی، دکتر عباس بیدگلی، دکتر جلایر خلیل‌زاده، دکتر مهنا نیک‌بین،دکترحسین مختاری، دکترعلی لوافان، دکترمرتضی شریفی و محسن حاجی سعید تشکیل شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید