چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ثبت ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱/ بیش از ۱۳۰ میلیون تردد مسافر در جاده‌های کشور اتفاق افتاد/سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو بین استان‌ها تردد کردند/

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: طی ۱۸ روز گذشته، متوسط تردد بین استانی روزانه در تمام کشور به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۶ وسیله نقلیه رسید.

براساس این اعلام تعداد ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد جاده‌ای از آغاز سفر های نوروزی در ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

براساس محاسبه صدای میراث اگر تعداد سرنشین هر خودرو را میانگین ۳ نفر محاسبه شود، از آغاز تا پایان نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۰ میلیون تردد مسافر در جاده‌های کشور اتفاق افتاده است.

به‌گزارش صدای میراث به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، فرهاد مهریاری گفت: بر اساس آخرین آماری که از سامانه ترددشمار دریافت کرده‌ایم، متوسط تردد بین استانی روزانه در تمام کشور از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، تعداد ۲میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۶ وسیله نقلیه ثبت شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز متوسط تردد بین استانی به ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن ۱۴ درصد کاهش داشت.

به گفته این مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تغییرات تردد بین استانی از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون نسبت به نوروز سال قبل، ۵۰ درصد افزایش داشت.

او اعلام کرد: بیشترین تردد بین استانی روزانه با ۲میلیون و ۶۴۶هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه مربوط به پنجم فروردین‌ماه بود.

به گفته مهریاری، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، استان خوزستان با ۱۶۷درصد، بوشهر با ۱۰۹درصد، اصفهان با ۷۸ درصد، خراسان رضوی با ۷۴درصد و هرمزگان با ۷۱درصد، بیشترین افزایش تردد جاده ای را نسبت به سال قبل داشتند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای مجموع استان‌های تهران و البرز نیز تردد ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۴۰ وسیله نقلیه ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۹درصدی داشت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید