پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

فراخوان هیات مدیره انجمن دفاتر مسافرتی ایران برای برگزاری انتخابات بدون طی تشریفات قانونی/رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی: انجمن ایران باز هم اساسنامه را نقض کرد

0 انتشار:

صدای میراث: هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتشار آگهی در جراید، از برپایی مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی این انجمن در تاریخ ۹ بهمن ماه سالجاری در موزه دفاع مقدس تهران خبر داده و از اعضای این انجمن خواسته است در جلسه مذکور با هدف بررسی و تصویب ترازنامه مالی سال ۱۳۹۹ و انتخاب اعضای اصلی و علی البدل انجمن ایران حضور یابند.

به گزارش صدای میراث، نکته جالب در این فراخوان و آگهی اما، جمله پایانی آن است که از اعضای اخراج شده و سلب عضویت شده این انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی، خواسته است تا تاریخ ۳۰ دی ماه سالجاری نسبت به تسویه بدهی، دریافت مفاصاحساب و عضویت جدید در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اقدام کنند.

هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در بخشنامه‌ای که بر سایت این مجموعه نیز منتشر شده است، اعلام کرد، اعضای بدهکار باید تا ۳۰ دی ماه سالجاری پرداخت بدهی خود به این انجمن را انجام دهند.

این انجمن اعلام کرده است که اعضایی که نمی‌توانند در انتخابات ۹ بهمن ماه حضور داشته باشند می‌توانند به فرد دیگری وکالت دهند تا رای آن‌ها در انتخابات انجمن ایران خوانده شود و براساس اساسنامه، هیچ عضوی نمی تواند بیشتر از یک وکالتنامه برای حضور در انتخابات همراه داشته باشد.

آگهی رسمی و فراخوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در شرایطی منتشر شده است که هنوز تکلیف بازگشت ۸۵۰ عضو اخراجی این انجمن از سوی اعضای هیات مدیره بصورت رسمی مشخص نشده و هیات مدیره این انجمن، شرط حضور و عضویت اعضای اخراج شده خود را پرداخت کامل حق عضویت و بدهی گذشته اعلام کرده است.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهاگردی ایران در ماه‌های گذشته ۸۵۰ عضو از ۱۱۳۰ عضو خود را به بهانه نپرداختن حق عضویت بطور ناگهانی و بعضا بدون دادن اخطاریه کتبی و مهلت در پرداخت حق عضویت به تعویق افتاده از این مجموعه سلب عضویت کرد. اقدامی که با مخالفت وزارت کار نیز مواجه شد و انتخابات این تشکل مهم در صنعت گردشگری ایران را سه بار به تعویق انداخت.

بزعم فعالان گردشگری، فراخوان جدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بار دیگر بدون طی تشریفات قانونی صادر شده و هیات مدیره این انجمن بدون طی مراحل قانونی از اعضای سلب عضویت شده خواسته است بدهی خود را تا ۳۰ دی ماه پرداخت کنند تا به عضویت جدید این مجموعه درآمده و از حق رای برخوردار شوند.

رشید رجب‌پور فعال گردشگری و رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی که بدون دریافت اخطاریه رسمی برای پرداخت حق عضویت بدون اطلاع و بصورت ناگهانی از این انجمن سلب عضویت شد به صدای میراث می‌گوید: براساس اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هیات مدیره انجمن باید در نامه‌ای رسمی که توسط پست به دفاتر ارسال می‌شود به دفاتر بدهکار سه ماه مهلت دهد تا حق عضویت خود را به انجمن ایران بپردازند. اما متاسفانه هیات مدیره انجمن ایران در اقدامی عجیب در آگهی منتشر شده در روزنامه و در یک بخشنامه از اعضاء خواسته است، بدهی خود را برای عضویت مجدد در این انجمن پرداخت کنند تا حق رای دادن در انتخابات بهمن‌ماه را داشته باشند.

او می گوید: هیات مدیره انجمن ایران همانطور که برخلاف اساسنامه به اخراج ۸۵۰ عضو این تشکل به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونا، بدون دادن اخطاریه کتبی و رسمی که توسط پست به دفاتر رسیده باشد و سه ماه مهلت پرداخت حق عضویت در آن داده شده باشد اقدام کرد، حالا در فراخوان جدید برگزاری انتخابات نیز با زیرپا گذاشتن اساسنامه انجمن، در آگهی روزنامه از اعضاء خواسته است حق عضویت خود را برای عضویت مجدد در انجمن ایران تا ۳۰ دی‌ماه پرداخت کنند. در حالی که این رفتار کاملا مغایر با اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است.

رشید رجب پور می‌گوید: هیات مدیره انجمن ایران نمی تواند در قالب آگهی از اعضاء درخواست پرداخت حق عضویت کند. بلکه باید با صدور اخطار کتبی و رسمی با مهر انجمن و ارسال اخطاریه‌های مکتوب به دفاتر، سه ماه مهلت برای پرداخت حق عضویت به دفاتر دهد. همچنین نمی‌تواند اساسنامه انجمن را زیرپا بگذارد و با صدور بخشنامه و آگهی روزنامه از ۸۵۰ عضو سلب عضویت شده توسط خود، بخواهد حق عضویت دهند. اساسنامه انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران کاملا مشخص کرده است که نحوه پرداخت و دریافت حق عضویت باید چگونه باشد.

به گفته رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی، هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نه تنها شروط وزارت کار در برگزاری انتخابات شفاف و سالم، با بازگرداندن رسمی اعضای اخراج شده و عذرخواهی از تصمیم نابخردانه و انتشار فهرست تمامی اعضاء در سایت انجمن ایران را اجرا نکرد، که اینبار نیز برخلاف اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اقدام کرده و در قالب آگهی رسانه‌ای از اعضای سلب عضویت شده خواسته است، برای داشتن حق رای و شرکت در انتخابات و عضویت مجدد، حق عضویت به تعویق افتاده در شرایط کرونا پرداخت کنند. این درحالی است که به اعلام اعضای هیات مدیره افرادی چندین سال است که حق عضویت نداده اند و حالا یک شبه از آن‌ها انتظار دارند بدهی چندین میلیون تومانی خود بابت حق عضویت را به حساب این انجمن واریز کنند. در حالی که انجمن ایران می‌تواند با اتکاء به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که حتی در آن استمهال وام‌های بانکی نیز لحاظ شده است، شش ماه تا یکسال فرصت دهد تا اعضای بدهکار بدهی‌های چندین میلیون تومانی خود به انجمن را واریز کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید