چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

مجلس با رای بالا ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را برطرف کرد

1 انتشار:

صدای میراث: نمایندگان مجلس دقایقی پیش با رای بالا ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را برطرف کردند.

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس و از حامیان تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: نمایندگان مجلس با ۶۸ درصد آرای موافق ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برطرف کردند که امیدواریم با نظر مثبت شورای نگهبان در ۱۰ روز آبنده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شود.

گفتنی است، طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری نمایندگان مجلس و با رای بالای آن‌ها برای نظارت بیشتر بر سازمان میراث‌فرهنگی پیگیری شد و شورای نگهبان نیز دو ایراد بر این طرح وارد دانست که نمایندگان مجلس با رفع ایرادات دقایقی قبل نظر شورای نگهبان را تامین کردند و شورای نگهبان نیز طی ۱۰ روز آینده با طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رفع ایرادات آن شورا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، موافقت می‌کند.

خبرگزاری خانه ملت نیز با انتشار خبری بر خروجی خود اعلام کرد: نمایندگان مجلس در جریان اصلاح طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی با قید عدم مغایرت شرع در تبدیل اختیارات و وظایف سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه، ایرادات شورای نگهبان را رفع کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۴  تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعاده شده از شورای نگهبان با ۱۴۰ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با حذف تبصره ۴ ماده واحده در مورد ضرورت رعایت موازین شرعی در تشکیل این وزارتخانه با ۱۴۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر موافقت کردند.

متن اصلاح شده ماده واحده به شرح زیر است:

«از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات در مواردی که مغایر شرع نیستند با رعایت بند د ماده ۲۹ قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» تبدیل می شود.»

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. در حالی که همه پرسنل و بدنه کارشناسی سازمان میراث فرهنگی موافق این تبدیل هستند اما از روز گذشته که این موضوع در مجلس مطرح شده دریغ از یک خبر در سایت این سازمان

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید