جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

پسماندسوزها بیخ گوش پایتخت خاموش شدند

0 انتشار:

صدای میراث: ۸ واحد از پسماندسوزها در گشت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و در پایتخت خاموش شدند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهارستان با اعلام این خبر، از اجرای سومین مرحله گشت شبانه محیط‌زیست در یک ماه اخیر در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان با هدف برخورد با تخلفات محیط‌زیستی خبر داد.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: در سومین مرحله گشت‌های شبانه یک ماه اخیر، نیمه شب گذشته مأموران این اداره با مشاهده دود انبوه در شهرک قلعه میر به محل مراجعه کرده و موفق به شناسایی یک واحد ریخته‌گری آلاینده در این شهرک شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: پس از بررسی‌های لازم و مشخص شدن آلایندگی شدید این واحد به دلیل عدم استفاده از سیستم های کنترلی، ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت و خاموش کردن کوره، برای متصدی این واحد اخطاریه زیست‌محیطی صادر و ابلاغ شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت آلاینده سه واحد بازیابی فلزات رنگین در شهرک قلعه میر در ساعات پایانی شب، افزود: شکایت مردمی درخصوص این واحدها به دست این اداره رسیده بود که بعد از مراجعه کارشناسان و قطعی شدن آلایندگی، برای متصدیان این واحدها نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

اکار همچنین به رویارویی مأموران اجرایی اداره محیط زیست بهارستان با هفت مورد پسماند و ضایعات سوزی بدون حضور عاملان آن در محورهای اورین، قلعه میر، سبزدشت، صالحیه و خیرآباد طی شب گذشته اشاره کرد و بیان داشت: به غیر از این موارد، یک واحد بازیافت پلاستیک در قلعه میر نیز اقدام به پسماندسوزی کرده بود که با حضور نیروهای این اداره، آتش خاموش و اخطاریه قانونی درخصوص لزوم مدیریت اصولی پسماند به این واحد ابلاغ گردید.

رییس اداره محیط زیست بهارستان درپایان با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات عمده محیط زیستی این شهرستان، پسماند و ضایعات سوزی در حاشیه شهرها بوده که این موضوع موجب تشدید آلودگی هوا می شود، تصریح کرد: مدیریت پسماندها در شهرک های صنعتی این شهرستان نیز مورد تأیید محیط زیست نیست و این موضوع بارها از طریق این اداره پیگیری شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید