چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اعتراض مونسان به تبدیل کاروانسرای صفوی گدوک به پارکینگ و تعویض روغنی

0 انتشار:

صدای میراث: رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بازدید از کاروانسرای صفوی گدوک در فیروزکوه نسبت به تبدیل این کاروانسرای تاریخی به پارکینگ ماشی آلات راهداری و محلی برای تعویض روغن ماشین های سنگین اعتراض کرد.

علی اصغر مونسان که به فیروزکوه سفر کرده است به خبرنگاران گفت که هماهنگ نبودن مسئولان میراث فرهنگی و اداره راهداری عامل وضعیت کنونی این مکان تاریخی است.

او گفت: کاروانسرای گدوک پس از مرمت می‌تواند محل مهمی در حوزه گردشگری باشد.

گفتنی است کاروانسرای عباسی گدوک در دوره صفویه احداث شده و ۱۸سال پیش نیز به ثبت ملی رسیده است. تصاویر منتشر شده از این کاروانسرای ارزشمند صفوی در اینترنت بیانگر وضعیت نامناسب این بنای تاریخی است و اداره راهداری گدوک این کاروانسرا را تبدیل به پارکینگ و تعویض روغنی کرده است. مونسان گفته است که مقصر این ماجرا ناهماهنگی میان میراث فرهنگی و اداره راهداری است.

رییس سازمان میراث فرهنگی همچنین بر تبدیل فیروزکوه به قطب گردشگری و طبیعت‌گردی در همسایگی تهران تاکید کرد و با اشاره به وضعیت تنگه واشی گفت: با توجه به حضور جمعیت بالای گردشگران در تنگه واشی در زیرساخت‌های منطقه سرمایه‌گذاری لازم انجام نشده بود که اکنون طرح‌های یک سرمایه‌گذار بررسی شده و امید است با اجرای هرچه سریعتر پروژه، تنگه واشی به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید