جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

انتخابات انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای سومین‌بار به تعویق افتاد/وزارت کار: انتخابات به شرط بازگشت ۸۵۰ عضو اخراج شده و انتشار شفاف فهرست اعضاء برگزار می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بار دیگر به دلیل بدعهدی هیات مدیره، در رعایت شروط وزارت کار برای بازگرداندن ۸۵۰ عضو اخراج شده به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی و اعلام عمومی فهرست تمامی ۱۱۳۰ عضو این انجمن، برای سومین‌بار به تعویق افتاد.

به گزارش صدای میراث، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برغم درخواست قبلی وزارت کار مبنی بر بازگرداندن اعضای اخراج شده، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که انتخابات این انجمن روز یکشنبه ۲۸ آذرماه (فردا) برگزار می‌شود.

اما بدعهدی هیات مدیره این انجمن در بازگرداندن ۸۵۰ عضو اخراج شده، وزارت کار را ناگزیر از ارسال نامه رسمی توقف انتخابات تا بازگشت کامل اعضای لغو عضویت شده و انتشار فهرست کامل تمامی ۱۱۳۰ عضو به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران کرد.

وزارت کار در نامه‌ای خطاب به انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، از هیات مدیره این انجمن خواسته است تا بازنگرداندن کامل اعضای اخراج شده از برگزاری انتخابات خودداری کند. همچنین تاکید کرده است که ابلاغ اخراج اعضایی که حق عضویت خود را به انجمن ایران پرداخت نکرده‌اند در اپلیکیشن‌های غیرمجاز، نظیر واتساپ و تلگرام به معنای عدم ابلاغ است و وجاهت قانونی ندارد.

وزارت کار در این نامه همچنین تاکید کرده است که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران باید فهرست کامل اعضای خود که مشتمل بر اعضای اخراج شده نیز هستند در وبسایت این انجمن بصورت شفاف منتشر کند.

بدین ترتیب با ابلاغ نامه وزارت کار به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران انتخابات هیات مدیره این انجمن که نزدیک به سه ماه است به یک نبرد خانگی تبدیل شده برای سومین مرتبه به تعویق افتاد.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اما با انتشار نامه‌ای اعلام کرده است که فردا (یکشنبه) اقدام به برگزاری نشست مجمع عمومی و فوق‌العاده این انجمن به منظور اصلاح اساسنامه خود آن هم بصورت مجازی و با حضور تمامی اعضاء شامل اعضای اخراج شده خواهد کرد.

پیگیری‌های صدای میراث مشخص کرد که اگر هیات مدیره این انجمن نتواند نصف به علاوه یک ۱۱۳۰ عضو خود مشتمل بر ۸۵۰ عضو اخراج شده را در این مجمع حاضر کند، مجمع فوق‌العاده به حد نصاب نمی‌رسد و بنابراین هر مصوبه‌ای ابطال خواهد شد.

براساس نامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تصمیم به برگزاری مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه این انجمن، روز پنجشنبه اتخاذ شده و قرار است فردا این مجمع برگزار شود. هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این نامه هیچ اشاره‌ای به درخواست‌های وزارت کار برای بازگرداندن اعضاء نکرده و در اقدامی عجیب اعلام کرده است که با موافقت پیشکسوتان قرار شده مجمع عمومی فوق‌العاده این انجمن با حضور تمام اعضاء برگزار شود.

این اقدام نیز به گفته معترضان به عملکرد هیات مدیره انجمن ایران، خلاف قانون است. چون براساس قانون و به گفته این اعضاء، ابتدا باید آگهی برگزاری مجمع فوق‌العاده در روزنامه رسمی منتشر می‌شد و پس از آن با گذشت حداقل  ۲۰ روز تا ۴۵ روز مجمع فوق العاده انجمن ایران برگزار شود.

گفتنی است، وزارت کار نیز هم‌اکنون در جریان برگزاری مجمع فوق‌العاده انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران سه روز پس از تصمیم اولیه اعضای هیات مدیره که مدعی شده است با موافقت پیشکسوتان صنف گردشگری برگزار می‌شود، قرار گرفته است.

دعوت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از اعضای اخراج شده انجمن ایران برای حضور در مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه این انجمن نیز در شرایطی صورت گرفته است که هیات مدیره این انجمن هنوز فراخوان بازگشت اعضای اخراج شده به انجمن ایران و برقراری عضویت دوباره آن‌ها براساس شروط وزارت کار را انجام نداده و حتی فهرست کامل اعضای انجمن ایران را در وبسایت رسمی خود منتشر نکرده است.

معترضین به عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به صدای میراث گفته‌اند که رفتار رییس و هیات مدیره این انجمن در برخورد با دفاتر خلع عضویت شده از انجمن ایران و دعوت از اعضای اخراج شده برای حضور در مجمع عمومی فوق‌العاده این انجمن برای اصلاح اساسنامه از پایه عجیب و غیرقانونی است.

اعضای معترض معتقدند که هیات مدیره فعلی انجمن ایران با اخراج ۸۵۰ عضو از ۱۱۳۰ عضو این انجمن در جهت مهندسی انتخابات هیات مدیره جدید این انجمن به نفع خود صورت گرفته و از هفته‌های گذشته در جلسات متعدد با مسئولان وزارت کار پیگیر بازگشت اعضای اخراج شده به انجمن ایران و تعویق در برگزاری انتخابات بودند.

برهمین اساس نیز وزارت کار قانع شده است که رفتار رییس و هیات مدیره قدیمی‌ترین تشکل ضنفی بخش گردشگری کشور با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت، غیرقانونی بوده و بر همین اساس نیز نامه اخیر با موضوع تعویق در برگزاری انتخابات تا بازگشت کامل اعضای اخراج شده و انتشار فهرست شفاف اعضای انجمن ایران در وبسایت این انجمن با هدف برگزاری انتخابات شفاف و به دور از شائبه تقلب را به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ارسال کرده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید