شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران؛ از برپایی انتخابات تا الزام وزارت کار به حضور ۱۱۳۰ عضو و بازگرداندن ۵۲۳ اخراجی جدید

0 انتشار:

صدای میراث: برخی اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران عصر امروز و در حالی به دعوت هیات مدیره این انجمن برای حضور در انتخابات به موزه دفاع مقدس رفتند که جمعی دیگر ظهر همین امروز در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با مدیران این وزارتخانه ملاقات کردند تا اعتراض خود را به سلب عضویت مجدد ۳۲۰ دفتر خدمات مسافرتی با اعمال ماده ۷ اساسنامه این انجمن به مقامات وزارت کار ابلاغ و بر غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات بدون حضور تمامی اعضای قدیمی ترین تشکل صنفی گردشگری کشور اعتراض کنند.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیشتر ۸۵۰ عضو از ۱۱۳۰ عضو خود را به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی اخراج کرده بود. این موضوع با مخالفت جمع زیادی از مالکین دفاتر خدمات مسافرتی مواجه شد و صدای اعتراض آن‌ها در وزارت کار هم شنیده شد و معاونان وزیر کار بر ضرورت بازگرداندن تمامی اعضای اخراج شده تاکید کردند.

هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران حالا در اقدامی جدید ۵۲۳ عضو این انجمن را براساس اعلام فعالان گردشگری با استناد به ماده ۷ اساسنامه این انجمن سلب عضویت کرده است.

بند ۳ ماده ۷ اساسنامه انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران یکی از شرایط عضویت در این انجمن را شاغل بودن در صنف اعلام کرده است و براساس آنچه محسن دستمالچی نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به صدای میراث گفته است، هیات مدیره انجمن با استناد به همین بند عضویت ۵۲۳ عضو انجمن را ملغی کرده است در حالی که حدود نیمی از دفاتر سلب عضویت شده در صنعت گردشگری حضور دارند و دفاترشان فعال است.

حالا مجمع عمومی دوم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در شرایطی برگزار شده است که اصرار بر حذف اعضاء از سوی این انجمن و الزام وزارت کار بر حضور تمامی ۱۱۳۰ عضو این انجمن تبدیل به چالش تازه اعضاء با هیات مدیره این مجموعه شده است.

اعضای منتقد می‌گویند، هیات مدیره فعلی انجمن تمام تلاش خود را برای ابقای دوباره در مهمترین تشکل صنفی گردشگری کشور انجام می دهند و در این مسیر حتی سعی در حذف اعضای قدیمی و مجموعه منتقدان به عملکرد خود دارند.

چند ساعت پیش از برگزاری مجمع عمومی دوم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که برای رسمیت یافتن نیاز به حضور یک سوم اعضای این انجمن دارد، نمایندگان منتقدین به عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهاگردی ایران در وزارت کار حاضر شدند تا مراتب اعتراض خود را به برگزاری مجمع دوم بدون حضور تمامی اعضاء اعلام کنند.

براساس آنچه نماینده اعضای منتقد به صدای میراث گفته است، معاون وزیر کار تاکید کرده است که انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تنها با حضور ۱۱۳۰ عضو باید برگزار شود و لغو عضویت ۵۲۳ عضو این مجموعه نیز با استناد به ماده ۷ اساسنامه باطل است و اعضای حذف شده بر اساس استناد جدید هیات مدیره این انجمن باید بازگردند و در انتخابات شرکت کنند.

براساس پیگیری صدای میراث از مجمع عمومی دوم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در صورتی که تعداد اعضای حاضر در این مجمع به حد نصاب نرسد، این مجمع صلاحیت قانونی لازم را نخواهد داشت و انتخابات آن نیز غیرقانونی تلقی می‌شود و براساس آنچه نایب رییس این انجمن به صدای میراث گفته است، برگزاری انتخابات در این شرایط می تواند موجب پیگیری حقوقی شود و در نهایت نتیجه انتخابات در چنین وضعیتی از سوی وزارت کار ابطال شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید