چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

ایران میزبان دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و ۶۰ عضو وابسته از ۲۶ کشور جهان همزمان با آغاز تحریم‌ها

0 انتشار:

صدای میراث: چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی (unwto)، هفته آینده با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و متخصصان گردشگری و نمایندگان ۲۶ عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی در حالی در سکوت خبری در همدان برگزار می‌شود که معاون گردشگری کشور، اطلاع‌رسانی در ابعاد داخلی و خارجی را مهمترین موضوعی دانسته است که بیش از دو دهه از آن در صنعت گردشگری کشور غفلت شده است.

به گزارش صدای میراث؛ در حالی که دور جدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از همین امروز آغاز شده است، چهملین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی با نخستین سفر دبیرکل جدید سازمان جهانی جهانگردی در دوران کاری جدید خود در این سازمان به ایران آغاز می‌شود و ۲۶ عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی به ایران می‌آیند تا با حضور در پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ همدان را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری در آسیا به رسمیت بشناسند.

«علی مالمیر» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در نشست خبری صبح امروز با موضوع برپایی چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان، اجلاس این سازمان در همدان ۲۰۱۸ را ناگزیرترین و مطلوب‌ترین راه برای توسعه استان همدان خواند.

«ولی تیموری» معاون جدید گردشگری کشور نیز گفت که این اجلاس بهترین تدبیر برای ارائه و مخابره تصویر مثبت از ایران به دیگر کشورهای جهان است.

گردشگری راه مقابله با تحریم‌ها

معاون گردشگری کشور با اعلام این که گردشگری بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها است گفت: در شرایط فعلی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گردشگری علاوه بر کارکردهای خود می‌تواند در حوزه مقاومت ملی و خنثی کردن حربه دشمنان نیز نقش بی‌بدیل ایفا کند.

او گفت: گردشگری می‌تواند به عنوان ابزاری در خدمت دیپلماسی عمومی قرار بگیرد تا فریاد مظلومیت مردم ایران را به گوش جهانیان برساند.

ولی تیموری با تاکید بر این موضوع که یکی از بندهای تمامی تفاهمنامه‌ها و موافقتنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی به آن اشاره می‌شود این است که گردشگری ابزاری برای صلح و تفاهم ملت‌ها است و نخستین و مهمترین آیتم‌های آن نیز ایجاد تعامل بیشتر میان ملت‌ها است.

معاون جدید گردشگری با اشاره به لزوم استفاده از ابزارهای مختلف برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد: تنها راه مقابله با شعارها و دستورالعمل‌ها، حرف‌ها و تصاویر غیر واقعی که از ایران در سطح بین‌الملل به تصویر می‌کشند، استفاده از حضور گردشگران بین‌المللی در ایران است.

او گفت: با تمام تصاویر غیر واقعی که از ایران نشان داده می‌شود، سفر گردشگران خارجی به ایران با رضایت‌مندی همراه است و از نگاه ما همین گردشگران سفیران واقعی ایران در صنعت گردشگری هستند.

او همچنین به نقش موثر گردشگری در کاهش تاثیر تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: گردشگری علاوه بر رویکردهای اجتماعی و اقتصادی حالا به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند در کاهش تحریم‌های بین‌المللی نیز نقش مهم ایفا کند.

۶۰ میهمان خارجی از ۲۶ کشور به ایران سفر می‌کنند

به گفته معاون گردشگری، در فاصله دو مرحله از تحریم‌هایی که اعلام شد، شاهد برگزاری اجلاس‌های مهم در حوزه گردشگری در ایران بودیم و ۲۱ و ۲۲ آبانماه درست در هفته آینده شاهد برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی با حضور ۶۰ مهمان از ۲۶ کشورهای مختلف جهان در شهر همدان هستیم.

تیموری گفت: در اجلاس سازمان جهانی جهانگردی علاوه بر اینکه شاهد برپایی یک رخداد بین‌المللی هستیم، دو رویداد اصلی و جانبی هم داریم که یکی از آن‌ها رویداد اصلی برگزاری سمینار بین‌المللی و بهره‌گیری گردشگری فرهنگی از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات و دیگری برپایی نمایشگاه استارت‌آپ‌های گردشگری و شرکت‌های دیجیتالی در حوزه گردشگری است که با محوریت شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی (گردشگری و تحولات دیجیتالی) برگزار می‌شود.

معاون گردشگری همچنین حضور دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در نخستین سفر کاری خود پس از مسئولیت جدید به ایران را نقطه عطف همکاری‌های دو سویه میان ایران و سازمان جهانی جهانگردی خواند و گفت: با توجه به اینکه یکسال از انتصاب دبیر کل جدید سازمان جهانی جهانگردی می‌گذرد، حضور وی در ایران می‌تواند مبنای تعاملات برای سال‌های آینده باشد.

او همچنین به موضوع لزوم توجه به اطلاع‌رسانی در گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: بررسی‌های کارشناسانه بیانگر آن است که اطلاع‌رسانی مهمترین موضوعی است که در حوزه گردشگری و در ابعاد داخلی و خارجی مغفول مانده است. درحالی که دیگر کشورهای دیگر سعی دارند با ارائه کیفیت و خدمات بهتر بازار گردشگری را از آن خود کنند.

او گفت: یکی از چالش‌های این حوزه در بعد خارجی نبود یک تصویر واقعی از صنعت گردشگری ایران است.

به گفته معاون گردشگری، در بعد داخلی نیز هنوز توزیع مناسب سفر رخ نداده است و نتوانسته‌ایم در آمایش سرزمین توازن را در معرفی مقاصد داخلی رعایت و مقاصد جذاب با قدرت بالای رقابت‌پذیری برای گردشگران داخلی ایجاد کنیم.

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید