چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بازداشت مدیران قبلی و فعلی سازمان میراث‌فرهنگی ادامه دارد/سازمان بازرسی به مدیران متخلف امان نمی‌دهد

0 انتشار:

صدای میراث: بازداشت مدیران میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ادامه دارد. اگرچه مرجع اصلی اعلام‌نظر درخصوص بازداشت‌های صورت گرفته در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دستگاه قضایی و مراجع ذیربط هستند، اما تاکنون برخی مدیران این سازمان در تهران و ادارات کل استانی بازداشت شده‌اند.

بازداشت‌ها به حلقه کیش رسید؟

چند روز پیشتر، معاون گردشگری استان تهران و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بازداشت شدند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، مدتی نیز مشاور رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود و پس از آن به مدت کوتاهی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران شد. پس از انتصاب دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی استان مازندران به سکانداری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، او نیز به شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی رفت و همانجا بازداشت شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان تهران و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که نامشان اکنون در فهرست بازداشت‌شدگان رسیدگی‌های اخیر در سازمان بازرسی کل کشور مطرح است، از جمله مدیران سابق و فعلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری بودند که از کیش به تهران آمدند و به حلقه کیش معروف شدند.

بازداشت‌هایی که رسانه‌ای شد

سال گذشته مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی نیز به دلایلی با حکم مراجع نظارتی از کار برکنار و از حوزه کاری خود در معاونت میراث‌فرهنگی کنار گذاشته شد.

اواخر سال ۹۷ نیز رسانه‌ها از بازداشت مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین به همراه دو تن از مدیران آن اداره کل خبر دادند. دلیل این بازداشت نگهداری اشیای عتیقه در منزل مدیرکل اعلام شد.

بلافاصله پس از بازداشت مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین، دو تن از مدیران سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان سمنان بازداشت و پس از آن نیز یکی از مدیران میراث‌فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری به اتهام تبانی با حفاران غیرمجاز بازداشت شد.

مهرماه سال گذشته نیز مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان به همراه ۳ تن دیگر از مدیران آن اداره کل بازداشت شدند.

مدیران متخلف در امان نیستند

سازمان بازرسی کل کشور از دو سال پیش در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام به شناسایی تخلفات مدیران  این سازمان در ادارات استانی و ستاد مرکزی کرد و اکنون نوبت به فصل بازداشت مدیران متخلف سابق و فعلی آن سازمان رسیده است. سازمان بازرسی کل کشور و مراجع قضایی تصمیم گرفته‌اند با دقت پرونده تخلفات مالی در برخی حوزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را رصد کنند و در این دایره حتی مدیرانی که از سازمان میراث‌فرهنگی و ادارات کل استانی به بخش‌های دیگر منتقل شده و یا از این سازمان رفته‌اند نیز در صورت تخلف از برخورد قضایی در امان نخواهند ماند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی جدید قوه قضاییه در ارتباط با بازداشت‌های صورت گرفته، اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود که پرونده مبارزه با تخلفات در دادسرای تهران تشکیل شده و افرادی از میراث‌فرهنگی و گردشگری و شرکت مادر تخصصی میراث‌فرهنگی به لحاظ اتهامات مالی که بخشی از آن در حوزه ارتشا و بخشی هم در حوزه کلاهبرداری و ارائه اسناد مجعول است، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. آنطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده است: پرونده بازداشت‌شدگان هنوز در مراحل اولیه تحقیق قرار دارد.

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید