جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

بازدیدهای سرزده از کارگاه‌های صنایع دستی قزوین/ اخطار و ابطال مجوز درصورت نبود کیفیت

0 انتشار:

در راستای بهینه سازی و ارتقاء سطح کیفی کارگاه‌های تولید محصولات صنایع دستی استان قزوین، نظارت مستمر بر فعالیت این واحدها توسط کارشناسان فنی ستادی و استانی شروع شد.

محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بر اساس ابلاغ مدیرکل آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان و به منظور بهینه‌سازی و رفع معایب کارگاه‌های تولید صنایع دستی، نظارت بر فعالیت این واحدها توسط کارشناسان ستادی و استانی آغاز شده و واحدهای تولیدی که از مزایای حمایتی سازمان از قبیل بیمه، تسهیلات بانکی و سوخت یارانه‌ای استفاده نموده‌اند در اولویت بازرسی قرار دارند.

حضرتی افزود: در بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی سطح استان وضعیت کارگاه‌ها به لحاظ فعال و غیرفعال بودن، اعتبار مجوز، نحوه فعالیت کارگاه به لحاظ کیفیت تولید محصولات بررسی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین همچنین اعلام کرد، بازدیدهای نظارتی به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود که حضور تولیدکنندگان و رعایت کلیه موارد فوق الذکر در کارگاه ضروری است.

وی در ادامه یادآور شد: در صورت استفاده چند منظوره از فضای کارگاهی، استفاده از ابزار و تجهیزات ماشینی خارج از مقررات، به کارگیری مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی، استاندارد نبودن فضای کارگاهی، عدم تطابق رشته مورد فعالیت با مجوز دریافتی و تولید محصولات غیر صنایع دستی، کارگاه به عنوان واحد متخلف شناسایی شده و سازمان طی اعلام اخطار کتبی و در صورت عدم اصلاح موارد، نسبت به ابطال مجوز اقدام خواهد کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید