سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

بازدید ۵۷ هزار و ۶۴۵ گردشگر از نمایشگاه ایران مهد تمدن در اسپانیا

0 انتشار:

صدای میراث: بازدیدکنندگان از آثار ایرانی در موزه الیکانته در ایالت والنسیا در کشور اسپانیا به مرز ۵۸ هزار گردشگر نزدیک شدند و پیگیری‌های صدای میراث از موزه الیکانته مشخص کرد که تا عصر دیروز ۵۷ هزار و ۶۴۵ گردشگر به بازدید از آثار تاریخی ایران در نمایشگاه ایران مهد تمدن در موزه الیکانته بازدید کردند.

به گزارش صدای میراث، ایران مهد تمدن از ۲۳ اسفندماه با حضور سفیر ایران در اسپانیا استاندار و شهردار الیکانته و جمعی از مردم شهر الیکانته در اسپانیا افتتاح شد و در طول سه ماه توانست حدود ۵۸ هزار گردشگر جذب کند.

گفتنی است مسئولان موزه باستان شناسی الیکانته که عنوان بهترین موزه اروپا در سال ۲۰۱۴ را از آن خود کرد از استقبال بینظیر بازدیدکنندگان از آثار ایرانی سخن گفته و از برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران در اسپانیا ابراز خشنودی کرده‌اند.

تمامی آثار به نمایش در آمده در موزه الیکانته که شامل ۱۹۶ شیء تاریخی است از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران جمع‌آوری شد و پس از نمایش در موزه درنتس هلند به موزه الیکانته در اسپانیا رفت.

گفتنی است نمایشگاه ایران مهد تمدن تا پایان تیرماه در شهر الیکانته در ایالت خودمختار والنسیا در کشور اسپانیا برپا است.

هفته گذشته نیز دکتر کامیار عبدی و فریدون بیگلری باستان شناسان ایران به اسپانیا سفر کردند تا سخنرانی خود را در موزه باستان‌شناسی الیکانته درخصوص تاریخ هنر در ایران باستان ارایه کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید