پنج شنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

بازار تاریخی زنجان مرمت می شود

1 انتشار:

معاون میراث فرهنگی استان زنجان از ۵۰ پروژه مطالعاتی، ساماندهی و مرمت خبر داد. او اعلام کرد: مطالعه بافت و محدوده تاریخی شهر زنجان، مرمت و بازسازی دیوار ارگ تاریخی سلطانیه، مرمت بازار تاریخی زنجان از جمله این پروژه هاست.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ بیش از ۵۰ پروژه مرمتی، مطالعاتی در استان زنجان در دست اقدام است. پروژه هایی که در سال مالی ۹۶ تعریف شده است و هم اکنون تعداد زیادی از آنها به اتمام رسیده و برخی نیز در حال انجام است.

«مهرداد عسگریان» معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه امسال استان زنجان حجم بسیار بالایی از پروژه های مرمتی را در دستور کار قرار داده است به طوری که تاکنون این حجم پروژه در زنجان بی سابقه بوده است، تلاش کرده ایم تا با رعایت استانداردهای مرمتی و نظارت کامل بر پروژه های مطالعاتی، ساماندهی و مرمتی فعالیت های صورت گرفته را با دقت رصد و دنبال کنیم.

او گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰ پروژه مطالعاتی مرمتی و ساماندهی در استان زنجان در دست اقدام است که تعداد زیادی از این پروژه ها انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

عسگریان همچنین به ۵ پروژه مربوط به پژوهش و ثبت اشاره کرد و افزود: جدای از پروژه های مربوط به ثبت و پژوهش دو پروژه ساماندهی اموال فرهنگی که مربوط به اموال گنبد سلطانیه و دیگر آثار تاریخی زنجام می شود در دستور کار قرار گرفته است. این درحالی است که گمانه زنی و تعیین حریم قلعه سانسیز از دیگر اقدامات این حوزه است که هم اکنون در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان اما مهمترین پروژه های مرمتی و مطالعاتی را شامل مرمت خانه حکیمیان، مرمت بازار تاریخی زنجان، مرمت مسجد میرزایی بالا (قائمی) و مسجد میرزایی پایین (نجفی)، ساماندهی محوطه داش کسن، مطالعه بافت و محدوده تاریخی شهر زنجان، سه پروژه مشارکتی با بخش خصوصی، ساماندهی قلعه گلابر، ساماندهی موزه های زنجان(رختشوخانه، ذوالفقاری، دارایی)، مرمت مسجد یری بالا، مرمت مسجد چهلستون و غیره دانست.

این درحالی است که به گفته عسگریان مرمت های اضطراری نیز از جمله فعالیت هایی است که جدای از پروژه های درنظر گرفته به صورت مداوم در دستور کار است.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. این که این مرمت ها کی قراره صورت بگیره،بنده دکترای باستان شناسی از طارم هستم‌خواستم در پروژه های مرمتی شرکت کنم.
    ممنون

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید