جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کمیته مبارزه با قاچاق اشیای تاریخی و صنایع دستی با دستور وزیر میراث‌فرهنگی تشکیل شد

0 انتشار:

صدای میراث: کمیته مبارزه با قاچاق اشیای تاریخی و صنایع‌دستی برای نخستین‌بار با هدف کاهش جرائم مرتبط با قاچاق میراث‌فرهنگی در وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: کمیته مبارزه با قاچاق براساس تاکید و دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شده که فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی دبیری این کمیته را بر عهده دارد.

او افزود: با توجه به حساسیت‌ها در حوزه مقابله با قاچاق اشیای تاریخی و صنایع‌دستی ضرورت تشکیل این کمیته احساس می‌شد و خوشبختانه این کمیته تشکیل و دبیر و اعضای آن در حکمی از سوی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی منصوب شدند.

مهری با بیان این که براساس بند ج ماده ۳۶ قانون مبارزه با کالا و ارز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو دستگاه‌های کاشف به حساب می‌آید، ادامه داد: برنامه‌ریزی کلان و تشریک مساعی با هدف پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده با ستاد، ایجاد کارگروه‌های آموزشی و هماهنگی با دستگاه‌های کاشف، تشدید مقابله با سوداگران و انجام اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از ورود صنایع‌دستی قاچاق و تقلبی به کشور و… از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها جلسات این کمیته هر سه ماه یک بار به ریاست قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود و اولین جلسه این کمیته نیز به زودی برگزار خواهد شد.

سردار مهری گفت: امید داریم با فعالیت این کمیته شاهد کاهش جرائم در حوزه قاچاق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی باشیم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید