شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بخشودگی مالیاتی تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالان گردشگری خوش حساب

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به معاون گردشگری، موضوع فراهم شدن امکان بهره مندی فعالان بخش گردشگری از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی با رعایت برخی مقررات را تشریح کرد.

به گزارش صدای میراث، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به درخواست علی‌اصغر شالبافیان درخصوص بخشش جرایم الیاتی فعالان گردشگری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۱۲۴۰۰.۳۰۴۸۸ روز ششم بهمن ۱۴۰۱ در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی تأسیسات گردشگری برای سال‌های ۱۳۹۸ لغایت ۱۴۰۰، به استحضار می‌رساند؛

در سال جاری و بنا بر اختیار حاصل از مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مراتب تفویض اختیار تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده طی بخشنامه‌های شماره ۲۰۰.۱۴۰۱.۱۰ مورخ ۱۴۰۱.۰۲.۱۰ شماره ۲۰۰.۱۰۷۵۰ ص مورخ ۱۴۰۱.۵.۲۶، شماره ۲۰۰.۵۵۸۳۸. د مورخ ۱۴۰۱.۰۹.۰۵ و شماره ۲۰۰.۲۴۵۴۵. ص مورخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۸ به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شده است.

مطابق بند ۱ بخشنامه ۲۰۰.۱۴۰۱.۱۰ مورخ ۱۴۰۱.۰۲.۱۰ حداکثر بخشودگی برای سال‌های ۱۳۹۸ به بعد، در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (اعم از اصل و جرایم غیرقابل بخشش و آن بخشی از جرایمی که با بخشودگی آن موافقت نشده است) حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی با رعایت سایر بندهای این بخشنامه به میزان صد (۱۰۰) درصد است و پس از آن به ازای هر ماه دو واحد درصد از درصدهای مذکور کسر می‌شود تا حداکثر به چهل (۴۰) درصد برسد.

همچنین بر اساس بخشنامه شماره ۲۰۰.۲۴۵۴۵. ص مورخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۸ که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و تکریم مودیان مالیاتی صادر و به ادارات کل ابلاغ شده، میزان اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض هر سال / دوره برای مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن‌ماه سالجاری اقدام کنند در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

بنابراین امکان بهره مندی فعالان بخش گردشگری از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی با رعایت مقررات بخشنامه‌های یادشده فراهم شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید