جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

برپایی نمایشگاه عکس برای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی

0 انتشار:

صدای میراث: نمایشگاه عکس ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با عنوان «هیرکانی، سبز ازلی» به همت سازمان میراث‌فرهنگی از ۱ لغایت ۸ آبانماه در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران، این نمایشگاه شامل ۲۳ قطعه عکس منتخب با موضوع به تصویر کشیدن وجوه مختلف جنگل‌های هیرکانی حوزه دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و ویژگی‌های طبیعی و طبیعت بکر هیرکان، تنوع گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه‌های گیاهی این منطقه است.

این نمایشگاه به عنوان یک اقدام ملی برای ثبت داشته‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور با هدف معرفی جاذبه‌های هیرکانی و بیان دلایل ثبت این جنگل‌ها برای نمایش به هیأت اعزامی یونسکو با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، انجمن سینمای جوان ایران و مجموعه نیاوران از اول تا هشتم آبان ماه در تالار آبی این مجموعه برپا می‌شود.

ارتقای آگاهی‌های عمومی و جوامع محلی در اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی، ایجاد همبستگی ملی در امر حفظ و نگهداری منابع ملی، توجه به مقوله‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، اهمیت حمایت از منابع طبیعی ایران، ثبت مناظر بکر و تنوع زیستی مناطق جنگلی هیرکان و ضرورت مشارکت جوامع محلی در مدیریت جنگل‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

گفتنی است هیأت انتخاب نخستین نمایشگاه عکس «ثبت جهانی جنگل های هیرکانی» از میان ۳۴۱ قطعه عکس ارسال شده به دبیرخانه این نمایشگاه، ۲۳ قطعه عکس را برای حضور در این رویداد فرهنگی انتخاب کردند که در مجموعه نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید