چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳

بهروز عمرانی سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی شد

0 انتشار:

بهروز عمرانی که دارای سوابق طولانی مدیریتی در میراث فرهنگی است طی حکمی توسط معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به سمت سرپرستی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد .

به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در حکم علی‌اصغر مونسان آمده است:نظر به تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منصوب می شوید.

انتظار می رود با حفظ جایگاه و نقش پژوهشگاه در عرصه های ملی و بین المللی در ارائه خدمات علمی و پژوهشی به جامعه محققین و پژوهشگران و فراهم آوردن زمینه فعالیت های پژوهشی تقاضامحور با همکاری مراکز علمی داخلی و خارجی و بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان و صاحبنظران به منظور اعتلای فعالیت های پژوهشی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف سازمان، اهتمام شایسته به عمل آید.

توفیق روز افزونتان را در خدمت به نظام مقدس جموری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سوابق سرپرست جدید پژوهشگاه

عمرانی دارای مدرک دکتری باستان شناسی با گرایش دوران تاریخی است و تا کنون مسئولیت هایی چون معاون پژوهشی میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی ، مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  استان آذربایجان شرقی و معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته است .

عمرانی تا کنون ۱۱مقاله به همایش ها و نشست های مختلف از جمله همایش ملی باستان شناسی ایران و کنگره معماری و شهرسازی ایران ارایه داده است .

سرپرست جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از ۱۲مقاله با عنوان هایی چون سرآغاز شهر نشینی در شمال غرب ایران در عصر مفرغ قدیم ، نگرشی نو به گورهای کلان سنگی آذبایجان شرقی ، بازشناسی ساختار مسجد علیشاه تبریز در تداوم جنبش بزرگ مقیاس سازی دوره ایلخانی ، پویا سازی بافت های تاریخی و ارزشمند شهری و …. در مجلات مختلف به چاپ رسانده است

خانه های تبریز قدیم ، بافت تاریخی تبریز، مساجد تاریخی تبریز ، بازار تاریخی تبریز ، و قلعه هاو استحکامات آذربایجان از جمله تألیفات بهروز عمرنی است .

وی تا کنون با ارایه بیش از ۶طرح پژوهشی از جمله ثبت جهانی کلیساهای آذربایجان و ثبت جهانی بازار تبریز ، عضویت ، دبیری ، ریاست کمیته علمی و پژوهشی در بیش از ۱۶کمیته علمی را بر عهده داشته  و مدتی نیز سرپرست پژوهشکده باستان شناسی بوده است.

سرپرست جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین دارای سوابق آموزشی مختلف بوده و استاد راهنما در چندین مورد را در سابقه کاری خود دارد .

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید