پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تاکید معاون وزیر کار بر غیرقانونی بودن اخراج ۸۵۰ عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران/احتمال تعویق دوباره انتخابات انجمن ایران تا بازگرداندن دفاتر اخراج شده

0 انتشار:

صدای میراث: معاون وزیر کار با غیرقانونی خواندن اخراج حدود ۸۵۰ دفتر تعلیق شده از عضویت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بر بازگرداندن این اعضاء تاکید کرد.

نمایندگان ۸۵۰ دفتر تعلیق شده از عضویت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، چهارشنبه گذشته در نشست با علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ارایه مستندات قانونی، رفتار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران را براساس اساسنامه این انجمن در اخراج اعضاء و بدون ارایه اخطار کتبی به آن‌ها، غیرقانونی خواندند و معاون وزیر کار نیز با تایید این موضوع بر بازگرداندن دفاتر تعلیق شده تاکید کرد.

به گزارش صدای میراث، پس از آن که وزارت کار برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را در هفته‌های گذشته مشروط به بازگرداندن اعضای تعلیق شده کرد، انتخابات مجازی این انجمن که به گفته فعالان صنعت گردشگری با تعلیق گسترده دفاتر عضو شائبه مهندسی داشت، به تعویق افتاد و قرار شد در نشست‌هایی با مسئولان وزارت کار، ابتدا شکایت اعضای تعلیق شده بررسی و پس از بازگشت اعضای تعلیق شده به این انجمن زمینه برپایی انتخابات هیات مدیره فراهم شود.

حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اما پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌ها ادعا کرده بود که تعلیق اعضای این انجمن براساس اساسنامه و به دلیل نپرداختن حق عضویت اقدامی کاملا قانونی است.

اما این ادعا صحت نداشت و برخی دفاتر تعلیق شده اعلام کردند که نامه کتبی تعلیق عضویت براساس اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از طریق پست به دستشان نرسیده است و تعلیق آن‌ها بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.

پس از آن بود که در نشست چهارشنبه گذشته نمایندگان معترض به تعلیق دفاتر  از عضویت انجمن ایران با معاون وزیر کار، نمایندگان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز که در این نشست حاضر بودند، بار دیگر ادعا کردند که نامه اخطار به تمامی دفاتر صادر شده و وقتی یکی از نمایندگان دفاتر تعلیق شده اعلام کرد هیچ نامه‌ای دریافت نکرده است، نمایندگان انجمن صنفی ایران اعلام کردند، نامه تعلیق در تلگرام و واتساپ انجمن منتشر شده است. اقدامی که براساس اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نه تنها غیرقانونی است که حتی معاون وزیر کار نیز به نمایندگان انجمن سنفی دفاتر مسافرتی ایران اعلام کرد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ و تلگرام که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی خوانده شده‌اند اقدامی مغایر با قوانین کشور و اساسنامه آن انجمن است و پذیرفتنی نیست.

رعیتی‌فرد همچنین موافقت خود با بازگرداندن ۸۵۰ عضو تعلیق شده را به نمایندگان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرده است.

این جلسه در شرایطی برگزار شده است که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همچنان اصرار به برگزاری انتخابات با همان تعداد اندک بیش از ۲۰۰ عضو را دارد و در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده است که ۲۸ آذرماه مجمع عمومی خود را برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار می‌کند.

اقدام انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در برگزاری انتخابات این انجمن هنوز با موافقت وزارت کار مواجه نشده است.

گفتنی است در جلسه اخیر معترضان به تعلیق عضویت اعضای انجمن ایران بدون طی مراحل قانونی، معاون وزیر کار خطاب به فعالان گردشگری اعلام کرده است که انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران باید با حضور تمامی اعضای این انجمن و بازگشت ۸۵۰ عضو تعلیق شده برگزار شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد اطلاعیه جدید انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران با موضوع برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره این انجمن همچنان بلاموضوع است. چون به نظر می‌رسد تا بازنگرداندن ۸۵۰ عضو تعلیق شده به دلیل نپرداختن حق عضویت آن هم در شرایط کرونایی که بزعم فعالان صنعت گردشگری تمامی وام‌های بانکی نیز با امهال مواجه بود، امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد و اینبار نیز به احتمال زیاد این انتخابات به تعویق خواهد افتاد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید