چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

ترکیش ایرلاینز به جنگ آنلاین‌فروش‌های زیرفروش در ایران رفت/ترکیش ایرلاینز: با زیرفروش‌ها قطع همکاری می‌کنیم

0 انتشار:

صدای میراث: نمایندگی خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران اعلام کرد: هرگونه اقدام مبنی بر ارایه کمیسیون بالاتر از ۷ درصد و یا شکست نرخ قیمت بلیت این خط هواپیمایی با کسر کمیسیون قانونی، خلاف قوانین این شرکت است و منجر به قطع همکاری می‌شود.

نمایندگی خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران با ابلاغ این بخشنامه که نسخه‌ای از آن در اختیار صدای میراث قرار رفته است، به دفاتر هواپیمایی از آن‌ها خواسته است به ضوابط هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در موضوع فروش بلیت پروازها پایبند باشند.

به گزارش صدای میراث، اعلامیه خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران پس از آن منتشر شده است که پیشتر رشید رجب پور رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در نامه‌ای به نماینده این شرکت در تبریز، خواستار برخورد با آنلاین‌فروش‌ها و دفاتر هواپیمایی شده بود که با فروش زیر قیمت بلیت پروازهای این خط هواپیمایی و ارایه تخفیف از محل ۷ درصد کمیسیون فروش بلیت پروازهای ترکیش ایرلاینز موجب ضرر و زیان دفاتر هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری شده بودند.

در این نامه آمده بود: همانطور که مستحضر هستید بلیت آن شرکت هواپیمایی در مسیر تبریز در سامانه‌های فروش آنلاین پایین تر از نرخ مصوب سیستم فروش آن شرکت در سایت‌های آنلاین اعلام و عرضه می‌شود. این اختلاف نرخ موجبات مشکلات عدیده برای آژانس های مسافرتی استان در صدور و فروش بلیت شده است. چرا که آژانس ها بری بازاریابی و تبلیغات و پرسنل و مالیات و … متحمل هزینه‌های فراوان بوده و نمی‌توانند آنرا زیر قیمت مصوب به فروش برسانند و این اختلاف نرخ باعث افت فروش آژانس ها شده و در بلندمدت به زیان شرکت‌های هواپیمایی و در نهایت، تعطیلی آژانس‌های مسافرت هوایی خواهد شد. در نتیجه بدون نظارت آن شرکت هواپیمایی بر سایت‌های فروش آنلاین بلیت و برخورد جدی با شرکت‌های خاطی که پایین‌تر از نرخ مصوب سیستم فروش عمل می‌کنند، این مشکل حل و فصل نخواهد شد. لذا تقاضا دارد جهت بررسی و اقدامات مقتضی برای جلوگیری از این گونه اعمال، اقدامات لازم را مبذول دارید.»

در پاسخ به همین نامه بود که مایندگی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در ایران با ارسال بخشنامه‌ای به آژانس های هواپیمایی زیرفروشی بلیت خارج از نرخ مصوب را غیرقانونی و مغایر با ضوابط این شرکت اعلام و فروشندگان متخلف را به قطع همکاری تهدید کرد.

سایت‌های فروش آنلاین خدمات گردشگری از مدتی پیش اقدام به فروش قیمت بلیت هواپیما بدون در نظر گرفتن پورسانت ۷ درصدی فروش بلیت پرواز کرده‌اند. این اقدام سبب شده است که بسیاری از دفاتر خدمات مسافرت هوایی کشور که از فروش بلیت پروازها ۷ درصد پورسانت قانونی دریافت می کنند قادر به رقابت با آلاین‌فروش‌هایی که برای تبلیغ بیشتر خود اقدام به حذف مبلغ پورسانت ۷ درصدی فروش بلیت کرده‌اند، بلیت پروازها را خارج از نرخ مصوب بفروشند و با جذب مشتریان بیشتر دفاتر خدمات گردشگری و مسافرت هوایی کشور را دچار زیان کلان کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید