جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تشکیل انجمن عروسک سازان در اولویت/ عروسک های ثبتی معرفی می شوند

1 انتشار:

عروسک های ثبت شده در فهرست میراث ناملموس در نخستین نشست «هم‌اندیشی عروسک‌سازان ایرانی »توسط مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاهمیراث فرهنگی و گردشگری معرفی می شوند .

«لیلا کفاش زاده» مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی در اولین هم اندیشی عروسک سازان ایرانی گفت: عروسک های ثبت شده در فهرست میراث ناملموس معرفی و به اقدامات پاسدارانه برای حفاظت از این میراث فرهنگی در دستور کار قرار می گیرد.

او گفت : بر این اساس ضرورت و فواید تشکیل انجمن عروسک سازان یکی از مهمترین مباحثی خواهد بود که در این نشست به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد .

معرفی عروسک‌سازان ایرانی و ظرفیت‌های این صنعت، بررسی مشکلات عروسک‌سازان در تولید و پخش محصولات، بررسی و هماهنگی با شورای نظارت براسباب‌بازی برای ثبت عروسک‌ها‌، هماهنگی برای  تشکیل و راه‌اندازی نمایشگاه عروسک‌های ایرانی، چگونگی آشنایی طراحان با تولید کنندگان اسباب‌بازیبخشی از موضوعاتی  که از سوی کارشناسان در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود .

ضوابط و قوانین ثبت عروسکهای بومی و فرهنگ و روش ساخت آنها در فهرست میراث فرهنگی کشور نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست خواهد بود.

گفتنی است ، نخستین  نشست هم‌اندیشی عروسک‌سازان ایرانی با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی و با حضور بیش از ۶۰ عروسک‌ساز از سراسر ایران،روز دوشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۴تا ۱۷ در سالن کنفرانس شماره ۱ مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

print

Discussion۱ دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید