پنج شنبه, ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

حمایت رییس فراکسیون صنایع‌دستی از تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌‌دستی مجلس با اعلام حمایت از تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی از تشکیل جلسات مجلس با دولت برای گرفتن موافقت دولت برای تشکیل این وزارت خانه خبر داد.

این نماینده مجلس در حالی خبر از جلسات مجلس و دولت برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی خبر داده است که طرح تشکیل این وزارتخانه در مجلس رای آورده بود و اکنون با برطرف شدن ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون مشترک در دستور کار مجلس برای این هفته قرار داشت که تاکنون در صحن علنی مطرح نشده است.

به گفته نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صنعت توریسم و ارزآوری کشور کمک می‌کند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: تمام تلاش مجلس این است که بحث تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موافقت دولت انجام بگیرد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس افزود: معتقد هستیم چنانچه این اتفاق بیفتد و سازمان میراث فرهنگی ارتقا پیدا کند، مجلس نیز می‌تواند نظارت بهتری داشته باشد و مسئولان مربوطه را بازخواست کند.

وقت‌چی تاکید کرد: وزارت خانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی مطمئنا به صنعت توریسم، صنایع‌دستی و فرش و ارزآوری به کشور کمک می‌کند.

رییس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی با اعلام این که برخی در دولت نیز با تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موافق هستند افزود: تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضروری است.

نماینده مردم زنجان و طارم تصریح کرد: امیدوار هستیم که  جلسات با دولت به نهایی شدن تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کمک کند.

گفتنی است، گزارش کمیسیون مشترک در مورد «طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» برای رای‌گیری درخصوص رفع ایرادات شورای نگهبان برای تشکیل این وزارتخانه در ردیف نخست دستور کار این هفته مجلس قرار دارد که تا امروز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.

رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی در کمیسیون مشترک با حضور نماینده شورای نگهبان به تصویب رسیده است و بیش از یکماه است که در انتظار مطرح شدن در صحن علنی مجلس است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید