یکشنبه, ۰۵ فروردین, ۱۴۰۳

تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان ادامه دارد/۱٫۶ میلیارد تومان صرف تکمیل سرویس بهداشتی و فاضلاب شد

0 انتشار:

صدای میراث: مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان از تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این باغ خبر داد و گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان بود.

به گزارش میراث فرهنگی استان کرمان، فوزیه فرحبخش گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن باغ شاهزاده ماهان ساخت ۲۰ سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در محل این باغ به پایان رسید و هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی دستگاه سپتیک فاضلاب با ۲ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

او بااشاره به اینکه طرح مذکور در خارج از باغ ثبت جهانی شاهزاده اجرا شده است افزود: این اقدام به‌منظور رفاه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگرانی انجام شده است که از این باغ دیدن می‌کنند.

فرحبخش با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی استاندارد در اماکن تاریخی و گردشگری از اولویت‌های این اداره کل است، تصریح کرد: درخصوص نوسازی و ساخت زیرساخت‌ های بهد‌‌‌اشتی و فرهنگی د‌‌‌ر اماکن گرد‌‌‌شگری می‌توان از قابلیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

وی افزود: طرح ساخت سرویس‌های بهداشتی مذکور با پیگیری‌های پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان اجرا شده است و به زودی شاهد اجرای برنامه‌های دیگر از سوی پایگاه خواهیم بود.

فرحبخش به تجهیز باغ شاهزاده ماهان به سامانه بلیط فروشی الکترونیکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام نیز برای افزایش سطح خدمات گردشگری به لحاظ کمی و کیفی انجام شد.

گفتنی است، باغ شاهزاده ماهان کرمان یکی از ۹ باغ ایرانی است که در تیرماه سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری جهان قرار گرفت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید