شنبه, ۰۴ فروردین, ۱۴۰۳

ثبت ۹ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری و ۷/۵ میلیون اقامت در خردادماه کرونایی ایران/معاون گردشگری: حجم سفرهای خرداد خوب بود

0 انتشار:

صدای میراث: رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از ثبت بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور و ۹ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور در خردادماه خبر داد.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور در شرایطی این آمار را اعلام کرده است که سفرهای شخصی در این آمار جایگاهی ندارد و تنها آمارهای رسمی ابلاغ شده از سوی مراکز اقامتی و سایت‌های تاریخی و تفریحی که اقدام به فروش بلیت کرده‌اند در این آمار جای گرفته است.

همزمان با عادی سازی شرایط کرونایی ایران و البته تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران اعلام کرد که بیش از ۱۱ میلیون تردد در جاده‌های این استان در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ خردادماه و تنها در تعطیلات نیمه خرداد ثبت شده است.

به گفته عباسعلی نجفی، در این ایام ۵۵۴ هزار و ۷۴ تردد ورودی به محورهای استان مازندران و ۵۳۱ هزار و ۳۱۱ تردد خروجی از محورهای این استان گزارش شده است.

براساس آنچه ولی تیموری خبر داده است، تعداد اقامت‌کنندگان ۵۷۰۳۶۷۹ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی کشور شامل «هتل»، «هتل‌سرای سنتی»، «اقامتگاه بوم‌گردی»، «زائرسرا»، «خانه مسافر»، «هتل آپارتمان»، «مهمانپذیر» و«مجتمع‌های گردشگری» از تاریخ ۱/۳/۹۹ لغایت ۳۱/۳/۹۹ به ثبت رسیده است.

معاون گردشگری کشور حجم سفرهای انجام شده در خردادماه کرونایی ایران را نسبتاً خوب توصیف کرده و گفته است: بیش از ۱۱ هزار بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی، بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در سطح ۳۱ استان انجام گرفت که بیانگر توجه همزمان وزارت گردشگری به مقوله سفر و ایمنی سفر است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید