جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

جایکا ژاپن برای توسعه گردشگری به شمالغرب ایران می‌رود

0 انتشار:

صدای میراث: مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: توسعه گردشگری استان‌های شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در قالب همکاری‌های مشترک فنی، انجام می‌شود.

به گزارش معاونت گردشگری، علیرضا رحیمی، افزود: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی، برنامه مدیریت و توسعه گردشگری استان‌های شمالغرب کشور پیشنهاد و برنامه‌ریزی برای آغاز مراحل اجرایی آن انجام شده است.

او افزود: پروژه مذکور که در همکاری مشترک میان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جایکا اجرا خواهد شد، بر سه رکن تدوین برنامه توسعه گردشگری منطقه شمالغرب کشور، برنامه مدیریت مقصد و استراتژی بازاریابی با رویکرد توجه به ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی این منطقه با تاکید بر جاده ابریشم تاکید دارد.

به گفته رحیمی، این پروژه استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان و قزوین را دربرمی‌گیرد و مطالعات امکان‌سنجی در فاز نخست از سوی تیم مشاوران جایکا در این منطقه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: مشاوران جایکا از ۱۶ اردیبهشت به منظور انجام مطالعات خود به ایران آمده اند و تا ۷ تیرماه در ایران حضور دارند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید