سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

خرید نخستین کشتی کروز مسافرتی ایران از فرانسه/مدیرکل دفتر توسعه گردشگری: کشتی کروز خریداری شده ظرفیت میزبانی از  ۱۷۰۰ گردشگر دارد/نخستین کروز مسافرتی ایران به بندر بوشهر رسید

1 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری از ورود نخستین کشتی کروز مسافرتی خریداری شده از فرانسه با ظرفیت میزبانی از ۱۷۰۰ گردشگر به بندر بوشهر خبر داد و گفت: طی چند روز آینده و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نخستین کروز خریداری شده کشور از فرانسه در آب‌های خلیج فارس و بندر بوشهر رونمایی می‌شود.

براساس آنچه سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به نقل از مصطفی فاطمی اعلام کرده است، این کشتی بزرگ نیازمند میزان بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی‌های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، مشکل سوخت کشتی برای آغاز به کار در آب‌های خلیج فارس برطرف شد.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، نخستین کشتی کروز گردشگری ایران توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است و ظرفیت حمل ۱۷۰۰ گردشگر و ۷۰۰ خودروی سواری دارد.

مصطفی فاطمی افزود: این کشتی ۹ طبقه است و ظرفیت اقامت شبانه ۵۲۰ گردشگر را نیز در هر سفر دریایی دارد. رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی نیز در این کشتی وجود دارد.

براساس اعلام مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، قرار است این کشتی در مسیرهای مختلف از جمله مسیر ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دهد. همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام سفرهای بین‌المللی توسط این کشتی در حال انجام است.

به گفته مصطفی فاطمی، مهمترین اهداف راه‌اندازی این کشتی تردد و انجام سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی است که با استفاده از ظرفیت آن می‌توان گردشگران زیادی را نیز از کشور قطر به ایران وارد کرد. همچنین امکان تردد گردشگران ایرانی علاقه‌مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر به قطر نیز ارزانتر تمام می‌شود.

print

Discussion۱ دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید