جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

خسارت ۲۳ هزار میلیاردی صنعت هتلداری ایران از سال ۹۸ تاکنون/گردشگران خارجی با پول یک آب معدنی می‌توانند یک شبانه‌روز در هتل‌های ایران اقامت کنند

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون صنعت هتلداری کشور بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از کرونا ضرر و زیان مالی دیده است.

جمشید حمزه‌زاده این اظهارات را در مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: از سال ۹۸ که پاندمی کرونا تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی را تحت تاثیر قرار داد به دلیل ضرر و زیان مالی، بسیاری از هتل‌ها مجبور شدند تعطیل یا نیروهای خود را تعدیل کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌های جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران برای رفع مشکلات هتلداران گفت: تغییر تعرفه گاز مصرفی هتل‌ها و استفاده از معافیت هتل‌ها در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، پیگیری شد و کاهش سهم بیمه کارفرما از دیگر موضوعاتی است که برای جبران خسارت هتل‌ها باید پیگیری شود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران دریافت ارزی هزینه هتل‌ها را از دیگر موارد ضروری برای جبران بخشی از خسارت کلان هتلدارها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک تبعه خارجی با هزینه‌ای که در کشور خود یک آب معدنی می‌خرد، می‌تواند یک شبانه‌روز در هتل‌های ایران اقامت داشته باشد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید