پنج شنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی: اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس سازمان جهانی جهانگردی درنشست خبری «چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی» که صبح امروز(دوشنبه ۲۱ آبان ماه) در سالن استانداری همدان برگزار شد، جلسات خود را با مسئولان ایران بسیار مثبت توصیف کرد و در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کرد که ایران در شرایط سختی قرار دارد و شرایط سخت به قویتر شدن کمک می کند.بنابراین «ما اینجا هستیم تا به ایران کمک کنیم»

به گزارش صدای میراث؛ با دور جدید تحریم ها درحالی شرایط اقتصادی در ایران نگران کننده توصیف می شود که حضور دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی به همراه ۲۷ عضو از کشورهای مختلف این نوید را می دهد که صنعت گردشگری همچنان می تواند راهی صلح آمیز و منطقی برای جلوگیری از تحریم ها قلمداد شود.

«محمد ناصر نیکبخت» استاندار همدان برگزاری رویدادهای بین المللی در همدان و همچنین چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی را ارزشمند دانست و افزود: در شرایطی که ملت ایران از گردشگری به دنبال ارتقاء و پیگیری تعاملات و صلح با مردم دنیاست برگزاری این نشست ها بسیار ارزشمند است.

او گفت: همدان دارای ۱۸۰۰ اثر تاریخی است و این شهر کهن از صنایع دستی متنوعی برخوردار است. دارای بزرگترین غار آبی جهانی و اندیشمندانی چون بوعلی سینا و میر سیدعلی همدانی دارد که هر یک به تنهایی جاذبه این شهر محسوب می شود.

به گفته نیکبخت، همدان از ۵ سال پیش با مطالعه برروی زیرساخت ها و توان گردشگری خود اقدامات گردشگری خود را در جهت توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و اشتغالزایی به کار گرفته است. به طوری که با این نگاه تمام زیرساخت های گردشگری بنا شد تا امروز پذیرای گردشگران به بهترین شکل ممکن باشد.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست با اشاره به اینکه هیچ قدرتی در جهان نمی تواند مانع از ارتباط مردم جهان شود افزود: مردم ایران علاقه ای به جنگ ندارند هر چند که سلطه و زورگویی را نمی پذیرند اما با ورداریم گردشگری راهی برای تداوم صلح پایدار در جهان است و اعتقاد داریم که هیچ قدرتی نمی تواند مانع ارتباط مردم جهان با یکدیگر شود.

تا پایان دولت ۱۲۰۰ پروژه گردشگری بهره برداری می شود

مونسان در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: تحریم های یکجانبه آمریکا در برابر توانمندی های گردشگری ایران کاری از پیش نمی برد به طوری که با وجود هجمه ها و فشارهای سیاسی شاهد رشد گردشگری در کشور هستیم.

او گفت: با مشارکت فعالان بخش های غیردولتی شاهد ۱۹۰۰ پروژه زیرساختهای گردشگری در کشور هستیم و تلاش داریم تا پایان دولت ۱۲۰۰ پروژه را به اتمام برسانیم.

اما «زوراب پولو لیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همدان را یکی از بهترین مقاصد گردشگری معرفی کرد و افزود: با توجه به موفقیت این اجلاس و بازدیدهایی که از شهر همدان داشتم به نظرم همدان می تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری مطرح شود و می توان آینده خوبی برای آن متصور شد.

او افزود: سازمان جهانی جهانگردی حدود ۵۰۰ عضو وابسته دارد که سه نفر از آنها از استان همدان و ۱۶ نفر از ایران هستند. و ما در نظر داریم اعضای وابسته را بیش از آنکه هست افزایش دهیم. بنابراین لازم است برای ارتقاء صنعت گردشگری از فناوری های جدید و همکاری با دانشگاه های بزرگ بهره ببریم.

حفاظت و صیانت از غار علیصدر اولویت همدان

«زوراب پولو لیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اما به غار علیصدر اشاره کرد و افزود: غار علیصدر می تواند یکی از مهمترین فاکتورها برای ارتقاء و پیشبرد گردشگری منطقه باشد و باید حفاظت و صیانت از غاری منحصربه فرد که در این نقطه از جهان وجود دارد را پاسداری کنید.

او گفت: نه تنها لازم است که جاذبه های گردشگری ایران به جهان نشان داده شود که صنایع دستی یکی از نمادها و سمبل های فرهنگی است که همدان در راس صنایع دستی ایران قرار دارد.

او همچنین تاکید کرد: امیدواریم اشتغال در همدان مداوم باشد و ایجاد اشتغال برای ما به عنوان یکی از آژانس های وابسته بین المللی بسیار اهمیت دارد. درحال حاضر اوضاع ایران بسیار سخت توصیف می شود اما سختی ها به ما کمک می کند تا ما قویتر شویم بنا براین ما اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم تا قدرتمندتر شود. از همین رو مایلیم که ایران را در سطح دنیا معرفی کنیم چراکه ایران یک مقصد گردشگری مطمئن، آرام و با فرهنگی غنی و مردمی مهمانواز است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید