پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درختان و گیاهان باغ شاهزاده ماهان کرمان احیاء می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: درختان و فضای سبز باغ شاهزاده ماهان کرمان با مشارکت کارگروه کشاورزی دانشگاه شهید باهنر و پایگاه تاریخی باغ شاهزاده ماهان احیاء می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ با توجه به اینکه زمستان فصل استراحت و خواب درختان و گیاهان محسوب می شود و این فصل فرصتی برای رشد آفات و بیماری ها در گیاهان و درختان است از همین رو، احیاء درختان باغ شاهزاده ماهان در دستور کار قرار گرفت.

«فوزیه فرح بخش» مدیر پایگاه باغ شاهزاده ماهان با اعلام این مطلب گفت: پس از جلسات متعددی که با یک کارگروه کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان صورت گرفت، قرار شد که همکاری پایگاه و این کارگروه کشاورزی و بانظارت مهندس صفایی ناظر عالی باغ های جهانی ایرانی احیاء فضای سبز و درختان و گیاهان باغ شاهزاده ماهان انجام گیرد.

او افزود: این کارگروه مشترک با همکاری پایگاه باغ شاهزاده ماهان از ابتدای تیرماه فعالیت خود را روی درختان و گیاهان باغ آغاز کرده اند به طوری که هم اکنون نیز درحال هرس درختان هستند تا از آفات، قارچ ها و بیماری هایی که در فصل زمستان رشد می کنند جلوگیری کنند.

فرح بخش همچنین تاکید کرد: فعالیت مشترک کارگروه کشاورزی دانشگاه باهنرکرمان و پایگاه که از ابتدای تیرماه آغاز شده اسفندماه سال جاری به پایان می رسد.

مدیر پایگاه باغ شاهزاده ماهان همچنین از احیاء گلخانه باغ اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در باغ شاهزاده ماهان صورت گرفته احیاء گلخانه ای در جوار باغ است. تا در فصل درختکاری گیاهان برای کاشت و قلمه زنی آماده شوند.

او گفت: جدای از احیاء فضای سبز و درختان باغ شاهزاده ماهان، پایگاه مرمت دیواره های سنگ چین اطراف باغ را انجام داده و همچنین مرمت آجرفرش پشت بام سردر ورودی باغ و مرمت ستون های سردر نیز به پایان رسیده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید