چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

درخواست دبیرکل سازمان ملل از دولت‌ها برای حمایت از گردشگری الکترونیک

0 انتشار:

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی، از دولت‌ها خواست برای تسهیل درآمد حاصل از حوزه گردشگری، از فناوری‌های دیجیتال حمایت کنند.

به گزارش صدای؛ این پیام که به مناسبت روز جهانی گردشگری صادر شده است ارتباط گردشگردی با بخش‌های زیربنایی یک کشور از جمله بخش انرژی، حمل و نقل، تأسیسات بهداشتی را مورد تاکید قرار داده است.

آنتونیو گوترش در پیام خود آورده است: تأثیر شگرف بخش گردشگری بر خلق فرصت‌های شغلی، این حوزه را به عاملی مهم برای افزایش فرصت های شغلی سال ۲۰۳۰ و توسعه پایدار کشورها تبدیل کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که گردشگری نقش کلیدی در توسعه فهم فرهنگی و هم افزایی میان ملت ها دارد افزوده است: حوزه گردشگری، برای شناخت ظرفیت بالقوه خود نیازمند ابتکار در فناوری است.

وی با تاکید بر این که باید سود حاصل از حوزه گردشگری به جوامع میزبان بازگردد اعلام کرد: دولت‌ها می توانند برای تسهیل در امر ابتکار، کارآفرینی و اشتغال در حوزه گردشگری، میان سرمایه‌گذاران با افرادی که به تازگی وارد عرصه گردشگری شده‌اند، ارتباط ایجاد کنند.

در بخشی از پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است: فناوری های دیجیتال شتاب گسترده ای در جوامع و اقتصادهای سراسر جهان ایجاد کرده‌اند. این تجهیزات موجب ارتباط بیشتر افراد و تقویت ظرفیت افراد آسیب‌پذیر در جوامع بشری شده و ابزارهایی هستند که کشورها را در جهت توسعه پایدار، یاری می‌رسانند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تکید کرد: چالش پیش رو استفاده از ظرفیت فناوری دیجیتال برای بهبود شرایط همزمان با مصونیت در برابر خطرات است.

آنتونیو گوترش همچنین از تمامی دولت‌ها و کشورهای جهان خواست از بکارگیری فناوری‌های دیجیتال در عرصه گردشگری حمایت کنند.

او گفت: فناوری‌های دیجیتال ضمن تحول در حوزه گردشگری و کاهش مشکلات زیست‌محیطی، موجب می‌شود تمام جامعه از سود حاصل از بخش گردشگری بهره‌مند شوند.

گفتنی است شعار امسال سازمان ملل در حوزه گردشگری توجه به فناوری‌های دیجیتال و گردشگری الکترونیک است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید