پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درخواست رییس جامعه تورگردانان از معاون گردشگری: از دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و بلیت موزه‌ها برای گردشگران خارجی جلوگیری کنید

0 انتشار:

صدای میراث: ابراهیم پورفرج رییس جامعه تورگردانان ایران در دیدار با علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از او خواست با جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و دو نرخی ماندن بلیت موزه‌ها برای گردشگران خارجی فرایند ورود گردشگران خارجی به کشور را تسهیل کند.

به گزارش صدای میراث، ابراهیم پورفرج که به همراه تعدادی از اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با علی‌اصغر شالبافیان دیدار داشت، مسائل و مشکلات به وجود آمده بعد از شیوع کرونا برای فعالان گردشگری ورودی را تشریح کرد و گفت: آژانس‌های عضو جامعه تورگردانان ایران آسیب جدی دیده‌اند و هیچ درآمدی نداشتند و نیازمند کمک هستند تا بتوانند با توان بیشتر وارد بازار شوند و از فرصت پیش رو در بهار آینده برای ورود گردشگران خارجی بهره‌برداری کنند.

وی افزود:به همین منظور ضرورت دارد برخی اقدامات صورت گیرد تا بتوان بسته‌های سفر با قیمت مناسب ارائه داد که قابل رقابت در منطقه باشد.

او گفت: پیشنهاد می‌شود جلوی افزایش بی‌رویه هزینه وسایل نقلیه جابجایی گردشگران خارجی و افزایش و دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها گرفته شود.

پورفرج تصریح کرد: باید سوتفاهم‌ها و برداشت هتلداران در خصوص بالا رفتن قیمت ارز برطرف شود و نرخ هتل‌ها حداقل برای دو سال ثابت بماند تا بتوان برای ورود گردشگران خارجی برنامه‌ریزی کرد و قیمت داد.

وی ادامه داد: ورود یه موزه‌ها و اماکن تاریخی در حال حاضر دو نرخی است. یعنی برای ایرانی‌ها یک نرخ داریم و برای خارجی‌ها یک نرخ دیگر که این موضوع در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و اعتراض گردشگر خارجی را به همراه دارد. به گونه ای که گردشگر خارجی تصور می‌کند مورد تبعیض واقع شده است. بنابراین باید این مشکل برطرف شود و یک نرخ ثابت و مناسب وجود داشته باشد.

رییس جامعه تورگردانان ایران همچنین خواستار صدور لوح‌های مجوز فعالیت به صورت سه سال یکبار، رفع مشکل انتقال ارز دفاتر و شرکت‌ها به ایران، مشارکت جامعه تورگردانان ایران در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به منظور جذب بیشتر شرکت‌های خارجی گردشگری برای حضور در نمایشگاه شد.

ابراهیم پورفرج تاکید کرد: واگذاری برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران به جامعه تورگردانان ایران این نمایشگاه را به یک نمایشکاه بین‌المللی تبدیل می‌کند. زیرا اعضای جامعه تورگردانان ایران توانمندترین تیمی هستند که می‌توانند این نمایشگاه را تبدیل به یک نمایشگاه بین‌المللی کنند و غیر از اعضای جامعه تورگردانان هیچکس توان این کار را ندارد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری نیز در این دیدار برخی انتقادات جامعه تورگردانان ایران را درست دانست و گفت: تمام تلاش مجموعه این است که تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداران با مشکلات سد راه ورود گردشگران خارجی به ایران آشنا شوند.

او افزود: درخصوص ورودیه‌ها و فاصله زمانی صدور لوح‌ها نیز صحبت جامعه تورگردانان ایران منطقی است و تلاش می‌کنیم با کمک سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی و دفاتری که بیشتر دست به گریبان معضل انتقال ارز به ایران هستند، مشکل انتقال ارز حل شود.

وی افزود:انتظار داریم زمینه‌های همکاری با رایزنان بازرگانی و فرهنگی که قبلا با آنها نشست داشتیم، توسط بخش خصوصی پیگیری شود.

معاون گردشگری تاکید کرد: درخصوص مشکل دو نرخی شدن هتل‌ها نیز این موضوع را در جلسه مشترک با هتلداران بررسی و حل و فصل می‌کنیم.

معاون گردشگری همچنین وعده داد شرایط  برای فعالیت اعضای جامعه تورگردانان ایران جهت  ورود گردشگران بیشتر به کشور فراهم شود.

گفتنی است، پیشتر ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با یکی ز رسانه‌های حوزه گردشگری از مشکل ورود پول تورهای برگزار شده در ایران خبر داده بود. او گفته بود، شرکت‌های چینی و روس‌ها پول دفاتر خدمات گردشگری در ایران را که اقدام به برگزاری تور برای آن‌ها کرده بودند بالا کشیده‌اند و وضعیت ورود ارز به ایران برای فعالان تورهای ورودی به اندازه ای بد است که آن‌ها ناگزیر می‌شوند به طرف‌های خارجی اعلام کنند پلشان را برای افراد دیگر در خارج از کشور ارسال کنند و یا از طریق صرافی‌ها بدون نام بردن از ایران که امکان جابه جایی پول به دلیل تحریم‌ها را دشوار کرده است اقدام به جابه‌جایی پول کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید