شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درخواست شرکت‌های خدمات گردشگری از وزیر کشور برای صدور مجوز تجمع مقابل مجلس و سازمان میراث‌فرهنگی

0 انتشار:

دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از او خواستند مجوز برگزاری تجمع آرام این دفاتر مقابل ساختمان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور یا مقابل مجلس شورای اسلامی، براساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اجازه تشکیل تجمعات، صادر کند.

به گزارش صدای میراث؛ دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران در نامه خود که توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران به وزارت کشور ارسال شده است، خطاب به وزیر کشور آورده‌اند: به استحضار می‌رساند با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر تشکیل اجتماعات، این انجمن صنفی، درخواست صدور مجوز برگزاری تجمع آرام طبق درخواست اعضاء خود را دارد.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری و زیارتی دلایل اعضاء برای نیاز برگزاری تجمع آرام در برابر ساختمان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور را اینگونه برشمرده است:

۱- وضعیت شغلی اسفناک دفاتر خدمات مسافرتی که منجر به بیکاری تعداد زیادی از جوانان متخصص و نیروی انسانی شاغل در این دفاتر شده و پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آتی بسیاری از این دفاتر مسافرتی ورشکست شده و نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نمایند.

۲- از سوی دیگر آشکارا شاهد فقدان توانائی و اراده لازم در مدیران عالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بویژه معاونت گردشگری کشور برای ارائه و اجرای برنامه ها و سیاست مناسب و موثر اقتصادی در صنعت گردشگری هستیم، در صورتیکه با اتخاذ تصمیمات صحیح و درست در همین شرایط ظالمانه تحریم، امکان رونق فضای کسب و کار صنعت گردشگری کاملا دست یافتنی است.

۳- دخالت، تهدید و تحدید های مستمر معاونت گردشگری کشور در امور تشکل های صنفی بخش خصوصی و سوء تدبیر ها و ضعف های آشکار و اشتباهات مکرر مدیریتی و سیاستگذاری و اقدامات غیر تخصصی در خصوص صنف و صنعت گردشگری.

۴- عدم تفویض اختیارات قابل واگذاری به تشکل های تخصصی که به موجب قانون تشکیل شده اند، طبق قانون ششم توسعه کشور

۵- اکنون با سیاست های جدید  مشکلات بسیار سنگین و فشارهای طاقت فرسایی بر دفاتر مسافرتی و مراکز اقامتی تحمیل شده که نیازمند تدبیر و اقدامات فوری می باشد.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران در نامه خود خطاب به وزیر کشور زمان برگزاری تجمع آرام مقابل ساختمان سازمان میراث‌فرهنگی را ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ سوم شهریورماه سالجاری اعلام کردند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید