چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

درخواست پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان برای توقف ساخت‌وساز در عرصه بنای تاریخی نورمهال

0 انتشار:

همزمان با برپایی افتتاحیه اجلاس همدان ۲۰۱۸ سایت صدای میراث از صف بستن بولدوزرها در عرصه عمارت تاریخی ثبت ملی شده نورمهال همدان برای گودبرداری به منظور ایجاد برج‌های دو قلوی همدان خبر داد.

پس از انتشار این خبر حساسیت‌های دوستداران میراث‌فرهنگی آغاز شد و در حتی اهالی محلی که عمارت نورمهال در آن قرار دارد با امضای طومار خطاب به شهرداری و مسئولین محلی استان همدان درخواست توقف احداث برج‌های دوقلوی همدان در عرصه عمارت تاریخی نورمهال را مطرح کردند.

حالا با گذشت یک هفته از انتشار این خبر دو سینماگر مطرح همدانی یعنی پرویز پرستویی و امیر شهاب رضویان با انتشار نامه‌ای خطاب به مسئولان استان همدان از آن‌ها خواستند تا احداث برج‌های دو قلو در عرصه عمارت تاریخی نورمهال متوقف شود.

‎متن کامل نامه پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان برای توقف ساخت‌وساز برج‌های دو قلوی همدان در عرصه عمارت نورمهال بدین شرح است:

‎به نام خدا

سروران محترم

‎جناب آقای نیکبخت استاندار

‎جناب آقای صوفی شهردار

‎جناب آقای مالمیر مدیر میراث فرهنگی

‎جناب آقای پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد

‎با سلام و احترام

‎همانطور که مستحضر هستید، چندی است در عرصه و حریم اولیه عمارت تاریخی نورمهال یا پارک پرواز، ساخت‌وساز یک یا دو برج  آغاز شده است که عملا به این بنای ارزشمند، امکان توسعه فضای سبز و منظر آن آسیب خواهد رساند، با توجه به مجوز صادره از سوی شهرداری و سایر ادارات، بهتر است علاوه بر منافع عموم مردم و آیندگان، منافع مالک زمین نیز در نظر گرفته شود و با تهاتر زمین دیگری به کمیته امداد واگذار شود. ما به عنوان دوستداران میراث فرهنگی این کهن شهر، خواهشمندیم با توجه به این که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ٢٠١٨ معرفی شده، نسبت به توقف این ساخت‌وساز دستور لازم صادر فرمایید تا از یک اثر تاریخی و جاذبه گردشگری مهم حفاظت شود. از مساعدت‌های آتی شما سپاسگزاریم و منتظر اقدام سریع شما هستیم.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید