سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

هم‌اندیشی و رونمایی پوسترهای مجموعه نمایشگاه‌های صنعت غذا‌ ونوشیدنی برگزار شد/ رییس فراکسیون گردشگری مجلس: برای حمایت از فعالان صنعت غذا و نوشیدنی آماده‌ایم

0 انتشار:

صدای میراث: نشست هم‌اندیشی و مراسم رونمایی از پوسترهای پنجمین مجموعه نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، کترینگ، قنادی، محصولات آرد و نان، بستنی و آبمیوه و محصولات پخت غذا و نوشیدنی‌ها که با حضور تولیدکنندگان برتر، مدیران وصاحبان F & B، متخصصان امور رفاهی و پذیرایی و فعالان مرتبط از ۲۵ تا ۲۸ آبانماه در شهر آفتاب تهران برپا می‌شود، با حضور نمایندگان مجلس، روسای ۱۴ اتحادیه صنفی صنعت غذا و جامعه هتلداران، تشکل‌ها و نهادهای مرتبط و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

به گزارش صدای میراث، محمدرضا دشتی اردکانی، عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس که در این مراسم حضور داشت از اعلام امادگی مجلس و فراکسیون گردشگری برای حمایت و کمک به توسعه صنعت غذا، نوشیدنی و احیای خوراک ایرانی خبر داد و گفت: فراکسیون گردشگری آنچه را در توان خود دارد برای کمک به این صنعت به کار می‌گیرد و آمادگی دارد تا حلقه اتصال فعالان این صنعت با دولت باشد.

او با اشاره به اینکه گردشگری خوراک و غذا یکی از ۱۲۰ نوع گردشگری است که مورد استقبال مردم جهان قرار دارد گفت: در کشور ما با توجه به پتاتسیل های فراوانی که در این زمینه وجود دارد در صنعت غذای جهانی غذای متنوع ایرانی برند نشده است و ظرفیت‌های کم‌نظیر این عرصه مغفول مانده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور در زمینه گردشگری از حضور گسترده گردشگران خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در یزد و اردکان یاد کرد و افزود: اگر گردشگری غذا و به طور کلی گردشگری در کشور توسعه یابد، مطمئنا نیازی به پول نفت نداریم.

امیر اصلان‌زاده، معاون گردشگری مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور و عضوشورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات آشژزخانه و صنعت غذا با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی، بخش خوراک ‌ و نوشیدنی است، گفت: ارایه خدمات در این حوزه به همان اندازه که یک کشور، شهر، مرکز اقامتی و… را به اوج می‌رساند به همان اندازه هم می‌تواند آسیب وارد کند و فعالیت در این حوزه حرکت بر لبه تیغ است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه در آبانماه توضیح داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برنامه های متنوع آموزشی در حوزه‌های مختلف این صنعت بویژه در برندینگ، فرانچایز نیز برگزار خواهد شد.

همچنین او از برپایی میز کسب‌وکار با هدف افزایش دانش و تبادل اطلاعات در حوزه غذا خبر داد و گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه فارغ از نمایش توانمندی‌های فعالان این حوزه، ترویج توسعه پایدار از طریق حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی و آلودگی، کمک به کاهش هزینه‌های تولید غذا و تعدیل ریسک سرمایه‌گذاری در این صنعت است.

رامین قاسم‌پور مدیراجرایی و برگزار کننده این نمایشگاه نیز با اشاره به اینکه در سال ۹۶ با توجه به برگزاری دوره نخست، این نمایشگاه با رقابت و حضور صنعتگران مواجه شد گفت: در دوره دوم برگزاری با استقبال ۶۵ درصد و در دوره سوم با ۸۵ درصد رشد استقبال روبرو بودیم.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با دو سال وقفه به دلیل بیماری پاندمیک، با استقبال کم‌نظیر تولیدکنندگان و متخصصین شاهد رضایت ۹۵درصدی از نمایشگاه بودیم.

قاسم پور با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند، از برگزاری مسابقات، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و میزهای متعدد در جهت بالا بردن سطح اگاهی بازدیدکنندگان خبر داد.

دکتر احمدیان دبیر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی و ضرورت حمایت از اصناف و کارآفرینان، از روسای اتحادیه‌های صنفی و مسئولان نمایشگاه خواستار همکاری و تعامل مشترک برای هرچه موفق‌تر برگزار شدن این رویداد تخصصی و بهره‌برداری تمامی ذینفعان شد.

احمدفتح الهی، نایب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران و مدیرکمیته تخصصی کسب‌وکار کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز با اشاره به اینکه صنعت غذا برای گردشگری بسیار تتاثیرگذار است گفت: ایران به لحاظ طعام و غذا جزو نخستین کشورهای دنیا است اما در این صنعت کار نکرده‌ایم و باید متولیان کشور حامی فعالان این حوزه باشند.

بهروز فروتن- پیشکسوت و کارآفرین حوزه صنعت غذا نیز در ادامه این مراسم گفت: در کشورهای اروپایی هر فرد ۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی در سال استفاده می‌کند، در صورتی که این رقم در ایران دو برابر است. با این حال مردم ایران از سوءتغذیه رنج می‌برند و آن به دلیل این است که ما الگوی مصرف نداریم.

او افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور هدر می‌‌رود.

این کارآفرین صنعت غذا تاکید کرد: باید برای این صنعت بازار هدف داشته باشیم. صادرات نیز یکباره اتفاق نمی‌افتد. در ایران ۱۲ درصد نیاز برای ورود مواد اولیه برای تولید غذا به کشور داریم و مابقی در کشور وجود دارد و از این رو چشم‌انداز خوبی در امر تولید و صادرات داریم.

دراین مراسم محمد حسن امامی، رئیس انجمن مدیریت سبز ایران از ضرورت توجه به پنجمین نمایشگاه صنعت غذا و‌ نوشیدنی به موضوع توسعه پایدار و کاهش آلودگی زیست‌محیطی خبرداد و گفت: اقدام موثری که این نمایشکاه به آن خواهد پرداخت بحران کلیدی زیست‌محیطی است.

حلاج زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور نیز از صنعت غذا به عنوان شاخص‌ترین بخش جذب گردشگر یاد کرد و گفت: ۳۶۰ هزار نخبه در خارج از کشور داریم که می‌‌توانیم از پتانسیل ان‌ها در حوزه برندینگ صنعت غذا بهره‌مند شویم.

فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران نیز با ارایه توضیحاتی پیرامون توانمندی‌های توزیع محصولات غذایی، بر اهمیت هر گونه همکاری دربرگزاری این نمایشگاه تخصصی تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این نشست پوسترهای مجموعه نمایشگاه‌های تخصصی غذا و نوشیدنی رونمایی شد و کیک پنجمین دوره نیز در حضور نمایندگان مجلس و روسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط بریده شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید