شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درگذشت یکی از بنیانگذاران صنعت بومگردی کشور در سانحه تصادف

4 انتشار:

صدای میراث: سید هاشم طباطبایی از فعالان پیشکسوت صنعت بومگردی در گردشگری صبح دیروز پنجشنبه در یک سانحه تصادف درگذشت.

سید هاشم طباطبایی مالک بارنداز طباطبایی در روستای فرحزاد در شهرستان خور و بیابانک بود که توانست با بهره‌گیری از الگوهای توسعه پایدار در گردشگری علاوه بر حفظ محیط زیست مناطق بیابانی در حوزه فعالیت خود اقدام به راه‌اندازی توریسم کشاورزی در کویر فرحزاد کند.

او با بیش از دو دهه تلاش در صنعت بومگردی ایران توانسته بود همراه با پیشکسوتان صنعت بومگردی از کاشان و گرمه در حاشیه کویر مرکزی، برای نخستین بار و پس از سال‌ها تلاش مداوم انجمن اقامتگاه‌های بومگردی ایران را تاسیس کند.

سیدهاشم طباطبایی با تمامی اعضای خانواده خود در روستای فرحزاد توانست اقامتگاهی را راه‌اندازی کند و کسب و کار گردشگری را به صورت خانوادگی راه‌اندازی کند و با ایجاد برند جهانی اقامتگاه خود به کتاب‌های مهم راهنمای گردشگری در ایران و جهان راه یافت.

او توانسته بود با تلاش دیگر همکاران خود در صنعت بومگردی کشور به معرفی مناسب فعالیت بومگردی در ایران بپردازد جذب گردشگران خارجی به مقاصد کویری ایران را تسهیل کند.

فعالان صنعت گردشگری کشور از سیدهاشم طباطبایی به عنوان مرد با اخلاق صنعت گردشگری ایران یاد می‌کردند. سید هاشم طباطبایی همواره مورد احترام فعالان صنعت گردشگری کشور بود و دغدغه او همواره بر میزبانی ایرانی از گردشگران، حفاظت از گونه‌های زیست محیطی در فعالیت بومگردی، حفاظت از طبیعت و محیط زیست و آموزش به گردشگران ورودی به مناطق کویری ایران با هدف برقراری توسعه پایدار میان گردشگری و حفظ محیط زیست بود.

سایت صدای میراث، ضایعه درگذشت سید هاشم طباطبایی از بنیانگذران صنعت بومگردی کشور را به خانواده او، انجمن اقامتگاه‌های بومگردی کشور و خانواده بزرگ صنعت گردشگری ایران تسلیت می‌گوید. به همین مناسب آخرین گفت‌وگوی ویدیویی صدای میراث با سید هاشم طباطبایی در توصیف وضعیت بومگردی کشور، آسیب‌شناسی بومگردی در صنعت گردشگری و دغدغه‌های او از آینده این صنعت بازنشر می‌شود.

print

Discussion۴ دیدگاه

  1. روحشان شاد بزرگوار، نازنین پدر که کلی زحمت برای صنعت توریسم ایران کشیدید ولی متاسفانه جاده های نامناسب کویر تمام زحمات شما را بی نتیجه گذاشت! 🌹

  2. عرض تسلیت خدمت خانواده های معزز طباطبایی
    یا و نامشان جاودان باد روحش شاد

  3. زینب فاریاب

    عرض تسلیت خدمت خانواده های معزز طباطبایی
    یاد و نامشان جاودان باد روحش شاد.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید