چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

راه اندازی شعبه استانی پژوهشگاه میراث فرهنگی در خانه کهکشانی

0 انتشار:

شعبه استانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف رفع تمرکزگرایی و گسترش فعالیت های پژوهشی میراث فرهنگی در ساختمان تاریخی خانه کهکشانی در بافت تاریخی اصفهان راه اندازی می شود .

به گزارش صدای میراث، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در نشست مشترک عبدالکریم شادمهر ، معاون اداری مالی و توسعه مدیریت ، بهروز عمرانی معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان شیوه نامه راه اندازی این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

پس از بازدید معاونان پژوهشگاه از خانه های تاریخی اصفهان ساختمان تاریخی خانه کهکشانی در بافت تاریخی اصفهان برای راه اندازی شعبه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این شهر در نظر گرفته شد .

در این نشست همچنین مقرر شد با استناد به شیوه نامه اقدامات لازم برای مرمت ،ساماندهی و تجهیز این مرکز توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در یک ماه آینده انجام شود .

در نشست مورد اشاره همچنین تصمیم گرفته شد اعتبار اولیه برای شروع فعالیت های پژوهشی اعم از تولید اطلس های مردم شناسی ، زبان و گویش و باستان شناسی از طرف استان و پژوهشگاه تعیین و تأمین می شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید