شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رییس‌جمهوری: بانک مرکزی به متقاضیان بوم‌گردی تسهیلات بدهد/روحانی وزارت نیرو و سازمان میراث‌ را مکلف به توسعه گردشگری در حاشیه سدها و رودخانه‌ها کرد

0 انتشار:

صدای میراث: حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت بانک مرکزی را ملزم کرد که به تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان احداث واحدهای بوم‌گردی به دلیل ظرفیت این واحدها برای ایجاد اشتغال زودبازده مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی ارایه کند.

رییس‌جمهوری همچنین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را مامور توسعه گردشگری در حاشیه سدها و رودخانه‌ها کرد.

براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داده است، رییس‌جمهوری گردشگری را به دلیل استعداد این بخش در رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، افزایش نشاط اجتماعی و دوستی فرهنگ‌ها و جوامع بسیار مهم خواند و در جلسه هیات دولت گفت: رفع موانع توسعه بوم‌گردی و تسهیل فرآیندهای لازم برای این بخش به دستگاه‌های مسئول توصیه می شود.

پیش از این اظهارات، علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گزارش این سازمان درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی» را به هیات وزیران ارایه کرد.

در گزارش سازمان میراث‌فرهنگی به ویژگی‌های مناطق خشک و کم آب کشور و جاذبه‌‌های گردشگری این مناطق با وجود خشکسالی، ارزش‌­های بوم‌­گردی و اکوتوریسم و وضعیت اقامتگاه­‌های بوم­‌گردی در مناطق مختلف کشور پرداخته شده بود.

پس از ارایه این گزارش رییس‌جمهوری علاوه بر ملزم کردن بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات به متقاضیان تاسیس واحدهای بوم‌گردی در کشور از سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت نیرو خواست توسعه گردشگری در حاشیه سدها و رودخانه‌ها را در دستور کار قرار بدهند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید