جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران:اولویت خروج از بحران گردشگری ورود ۱۰ میلیون واکسن برای بخش گردشگری است/ایمنی فعالان صنعت گردشگری نخستین درخواست از دولت جدید است

0 انتشار:

صدای میراث: رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خروج از بحران صنعت گردشگری ایران را نیازمند واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن برای واکسینه کردن فعالان بخش گردشگری کشور و توریست‌های ورودی به ایران اعلام کرد.

حسن تقی‌زاده انصاری در نشست خبری نخستین سمپوزیوم ملی یکصدسال گردشگری ایران در پاسخ به این سوال صدای میراث که اولویت دولت آینده برای خروج صنعت گردشگری ایران از بحران ادامه‌دار به دلیل تداوم پاندمی کرونا چیست؟ اعلام کرد: ایمنی اعضای صنعت گردشگری یکی از درخواست‌های ما از دولت جدید است چون فعالان این بخش برای ارایه خدمات گردشگری با مشکل مواجه هستند.

او افزود: این مشکلات آسیب زیادی به صنعت گردشگری ایران وارد کرده است و به همین دلیل از چند روز قبل درخواست واردات ۱۰ میلیون واکسن روسی کرونا به ایران را برای واکسینه کردن فعالان بخش گردشگری و گردشگران ورودی با وزارت بهداشت و وزارت میراث‌فرهنگی مطرح کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم تا از این فرصت به نفع رونق صنعت گردشگری کشور استفاده کنیم.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران همچنین در پاسخ به این سوال صدای میراث که اولویت کوتاه مدت و بلندمدت دولت آینده برای بهبود وضعیت گردشگری کشور چیست؟ افزود: هم‌اکنون برای عبور از بحران کنونی صنعت گردشگری و بازآفرینی مجدد این صنعت در دوران کرونا نیاز به تکنولوژی‌های نوین داریم که خوشبختانه استارتاپ‌های فعال این حوزه توانسته‌اند فرصت‌های خوبی فراهم کنند.

مدیرعامل هلدینگ دیبار اعلام کرد: برای ایمنی بیشتر و عبور از این فضا نیاز به کمک بخش‌های بهداشتی داریم تا در این شرایط بحرانی از حجم گردشگران ورودی به ایران کاسته نشود. البته در این مسیر سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی نیز باید حمایت‌های لازم را انجام دهند تا هرچه سریعتر تقاضای سفر گردشگران ورودی به ایران فراهم شود.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران ادامه داد: هم‌اکنون نه تنها ایران بلکه سایر کشورهای دنیا در شرایط اپیدمی کرونا دچار چالش‌های زیادی هستند و براساس اطلاعی که داریم اکنون صنعت گردشگری برخی کشورها مانند استرالیا با باز شدن هتل‌ها فعال شده‌اند اما با چالش منابع انسانی مواجه شده‌اند چون نیروهای متخصص این صنعت در آن کشورها به دلیل شیوع کرونا جذب صنایع دیگر شده‌اند.

انصاری اعلام کرد: ایران نیز با چالش خروج نیروهای متخصص از صنعت گردشگری کشور مواجه است و اگر در یکسال گذشته حمایت‌های بیشتری توسط دولت از صنعت گردشگری شده بود چالش‌های کمتری پیش پای صنعت گردشگری ایران بود.

او همچنین در پاسخ به این سوال صدای میراث که آیا رییس دولت آینده و تیم او از فعالان صنعت گردشگری برنامه‌ای برای خروج از بحران و تدوین سیاست‌های کلان بخش گردشگری در دولت آینده داشته‌اند؟ افزود: ستادهای انتخاباتی آقای رییسی مطالبی از ما خواسته بودند که ما نیز این مطالب را برای بهبود وضعیت گردشگری ایران به آن‌ها ارایه کردیم و امیدواریم در دولت آینده شاهد حضور مسئولان متخصص و کارآفرین در صنعت گردشگری کشور در وزارت میراث‌فرهنگی باشیم تا با حمایت رییس‌جمهور جدید بتوانند گردشگری کشور را از بحران ایجاد شده بیرون بکشند.

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصدسال گردشگری ایران را ترسیم کننده چشم‌انداز گردشگری کشور و نقشه راه آینده این صنعت در ایران خواند و افزود: در نظر داریم نتیجه آسیب‌شناسی حوزه های گردشگری در این سمپوزیوم را در اختیار دولت و مدیران جدید قرار دهیم تا خروجی مناسبی از ظرفیت‌های این حوزه برای آینده فراهم شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید