شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رییس‌جمهوری هدایای نفیس خود را به وزارت میراث‌فرهنگی بخشید

0 انتشار:

صدای میراث: حسن روحانی رییس‌جمهوری هدایای نفیس و ارزشمند اهدا شده به خود را در دوران ریاست‌جمهوری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخشید تا در موزه هدایای روسای جمهوری ایران به نمایش گذاشته شود.

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌‌فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: حسن روحانی رییس‌جمهوری با پیشنهاد اهدای هدایای نفیس و ارزشمند دوران ریاست‌جمهوری خود به وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگر یو صنایع‌دستی موافقت کرد.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، او گفت: پس از سال‌ها تلاش و در پی پیشنهاد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تحویل آثار نفیس، فاخر و ارزشمند هدیه شده به روسای جمهوری در دوره‌های مختلف به این وزارتخانه، دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان با این پیشنهاد موافقت کرد.

او افزود: برای نخستین بار هدایای فاخر و نفیس مذکور اهدایی به رئیس‌جمهوری به عنوان اموال میراث‌فرهنگی ایران به امنای اموال وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی با قدردانی از اقدام رییس‌جمهوری برای موافقت با واگذاری هدایای اهداء شده به خود در دوران ریاست‌جمهوری، اقدام حسن روحانی را نقطه عطف در حوزه میراث فرهنگی برای کشور خواند و با ابراز امیدواری برای نهادینه شدن این سنت فرهنگی در بین روسای جمهوری گفت: اشیا و هدایای اهداء شده به وزارت میراث فرهنگی به محض تحویل به این وزارتخانه در سامانه جام موزه‌های کشور ثبت می‌شود و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم و طراحی فضای نمایشی بزودی برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

روسای جمهور یایران در دوره‌های مختلف هدایای متعددی را از سران کشورهای مختلف و یا در سفرهای متعدد خود دریافت می‌کنند که در دولت اصلاحات قرار شد این آثار به موزه هدایای روسای جمهوری تحویل شود. براساس این تصمیم هدایای اهداء شده به روسای جمهوری کشور از بدو انقلاب تا پایان دوره محمود احمدی‌نژاد در ساختمانی در موزه سعدآباد تهران با عنوان موزه هدایای روسای جمهوری جمع آوری شد. اما محمود احمدی‌نژاد در پایان دوره ریاست جمهوری خود اقدام به خارج کردن اشیای اهداء شده به خود از این موزه و انتقال آن به موزه آرامگاه امام خمینی (ره) کرد.

اکنون با اقدام حسن روحانی برای اهدای هدایای نفیس خود به موزه روسای جمهوری، مسئولان وزارت میراث فرهنگی امیدوار به شکل‌گیری دوباره موزه هدایای روسای جمهوری با اشیای اهداء شده به تمامی روسای جمهوری اسلامی ایران هستند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید