سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

رییس فراکسیون گردشگری مجلس عضو افتحاری شورای سیاستگذاری بنیاد گردشگری پرفسور جعفری شد

0 انتشار:

صدای میراث: محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، عضو افتخاری شورای سیاستگذاری بنیاد گردشگری پروفسور جعفری شد.

به گزارش این بنیاد، عصر دیروز و به پیشنهاد هیات امنای بنیاد گردشگری پرفسور جعفری و با حضور دکتر حسن تقی‌زاده انصاری، رئیس هیئت‌مدیره این بنیاد، لوح عضویت محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان عضو افتخاری شورای سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری تحویل او شد.

گفتنی است، بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری با حضور جمعی از علاقمندان، فعالان و استادان دانشگاه با پشتوانه میراث به یاد مانده از شخصیت برجسته پروفسور «جعفر جعفری» مشهور به «پدر علم گردشگری در جهان» و بهره‌گیری از تجارب علمی او در بیش از ۵۰ سال فعالیت جعفری در این صنعت، سالجاری تاسیس شد و فعالیت‌های خود را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی آغاز کرد.

هدف این بنیاد ترویج و حمایت‌های علمی و پژوهشی برای توسعه پایدار گردشگری و ارتقاء تعاملات علمی و کاربردی به‌منظور ارتقاء دانش ذینفعان و افزایش کیفیت خدمات گردشگری و مهمان‌نوازی، با بهره‌گیری از روش‌های نوین بین‌المللی، و همچنین حمایت از دانش‌پژوهان و تشویق و ترغیب دارندگان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه است.

لازم به ذکر است که بر اساس توافق با شهرداری اصفهان از سال ۹۴ محل سکونت اجدادی پروفسور جعفری متعلق به مرحوم سید شفتی در اصفهان برای مرمت و آماده‌سازی و استفاده برای بخشی از مامویت‌های بنیاد پیش‌بینی شده است.

سید شفتی نیز علاوه بر ساخت مسجد سید بیش از ۹۰ کاروانسرا را نیز در دوره تاریخی گذشته در کشور ایجاد نموده بود که به نوعی هتل‌های زنجیره‌ای در آن عصر محسوب می‌شوند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید