شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

قطع ۳ماهه سامانه صدور مجوز‌های صنایع‌دستی/هنرمندان تولیدکننده با مشکل مالیات، بیمه و تمدید مجوز مواجه شدند/معاون صنایع‌دستی: پایان هفته مشکل برطرف می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: فعالان صنایع‌دستی بیش از ۳ ماه است که از حق دسترسی به سامانه الکترونیک ثبت نام مجوز‌های سه‌گانه صنایع‌دستی محروم شده‌اند.

فعالان صنایع‌دستی با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به بی تفاوتی سازمان میراث‌فرهنگی در برطرف کردن ایرادات سایت صدور مجوز‌های سه‌گانه مطرح کرده‌اند.

آن‌ها همچنین در تماس با سایت صدای میراث به سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت صنایع دستی آن سازمان پیشنهاد کردند که اگر توانایی اداره فضای مجازی صدور مجور‌های صنایع دستی را ندارند شیوه اداره این بخش را به گذشته بازگردانند و به جای ثبت نام‌های اینترنتی به استان‌ها اعلام کنند صدور مجوزها و تمدید آن‌ها را به صورت دستی انجام دهند.

تولیدکنندگان صنایع دستی به مشکل خوردند

پیگیری‌های صدای میراث مشخص کرده است که برخی فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی از ۳ ماه قبل تاکنون از تمدید اینترنتی مجوز‌های تولید صنایع دستی محروم شده و در بیمه و مالیات خود دچار مشکل شده‌اند.

سامانه صدور مجوز‌های سه‌گانه صنایع‌دستی در سه ماه گذشته بطور مداوم قطع بوده و در دو هفته گذشته نیز بطور مداوم قطع و وصل شده است.

این که چرا بخش انفورماتیک سازمان میراث‌فرهنگی در برطرف ساختن ایرادات یکی از مهمترین بخش های سامانه این سازمان دچار مشکل شده است موضوع این گزارش نیست اما مهمتر مشکلاتی است که برای هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در ۳ ماه گذشته ایجاد شده است.

آن‌ها می‌گویند اگر امکان تمدید مجوز فعالیت خود را نیابند هنگام مراجعه ماموران مالیاتی به دلیل تمدید نکردن مجوز تولید کارگاه‌ها با جرایم مالیاتی مواجه می شوند. همچنین امکان محاسبه بیمه هنرمندان نیز به دلیل از کار افتادن سامانه صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی با مشکل مواجه شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی البته وضعیت ایجاد شده در سامانه صدور مجوز‌های سه‌گانه صنایع‌دستی را اقدامی مشکوک دانسته و از آن به عنوان اقدامی تعمدی برای تحت فشار قرار دادن هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی کشور یاد کرده‌اند.

مشکل سامانه صدور مجوزها پایان هفته حل می‌شود

صدای میراث این موضوع را با پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری کشور که در سفر به اصفهان به سر می‌برد مطرح کرد و از خواسته هنرمندان صنایع دستی برای رفع مشکل چند ماهه آن‌ها در صدور مجوزهای سه‌‌گانه، تمدید مجوزها، ثبت‌نام در سامانه و مشکلات بیمه و مالیات ایجاد شده برای هنرمندان صنایع‌دستی با او سخن گفت.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با صدای میراث، اعلام کرد: مشکل سامانه صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی تا پایان هفته حل می‌شود و این سامانه مجدد در دسترس هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

معاون صنایع‌دستی کشور دلیل تداوم مشکل در سامانه صدور مجوزهای صنایع‌دستی و خارج شدن این سامانه از دسترس هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی را به دلیل مشکل در بخش انفورماتیک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برطرف کردن مشکل سامانه صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی اعلام کرد و گفت: بنده به عنوان معاون صنایع‌دستی این مشکل را بررسی کردم و تا پایان هفته سامانه صدور مجوز‌های سه‌گانه صنایع‌دستی بار دیگر در دسترس هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید