شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شکایت فعالان گردشگری از تخلفات انجمن ایران به وزارت کار

0 انتشار:

صدای میراث: جمعی از فعالان صنعت گردشگری کشور با حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایت خود را از رفتارهای انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تقدیم مدیرکل بازرسی این وزارتخانه کردند.

به گزارش صدای میراث، فعالان صنعت گردشگری کشور با اشاره به این که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیش از ۶۰ سال سابقه تاسیس و نزدیک به ۱۱۵۰ عضو از سراسر کشور وظیفه رسیدگی به امور دفاتر خدمات مسافرتی کشور را دارد از بازرسی وزارت کار خواستند در برابر بدعت هیات مدیره این انجمن که منجر به ایجاد حس بی‌اعتمادی در فعالان صنعت گردشگری کشور شده است دستور بررسی و شفاف سازی دهد.

در نامه شکایت فعالان صنعت گردشگری کشور به مدیرکل بازرسی وزارت کار که نسخه‌ای از آن در اختیار صدای میراث قرار گرفته آمده است: هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که ۴ سال قبل روی کار آمده است نه تنها در مدت زمان فعالیت خود عملکرد مطلوب و قابل قبول ارایه نکرده است که در مسیر احقاق حقوق اعضای خود نیز قصور فراوان داشته است.

درا ین شکواییه با اشاره به ۲ سال تاخیر در برگزاری انتخابات انجمن ایران در رفتاری غیرقانونی و بی‌سابقه ۸۵۰ عضو این انجمن را به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی و در سایه حمایت برخی کارشناسان وزارت کار لغو عضویت شدند آمده است: با اعتراض شدید جمعی از اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و دستور صریح معاون وزیر کار، لغو عضویت ۸۵۰ عضو این انجمن ابتر ماند.

ارایه کنندگان این شکواییه با اعلام این که هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تظاهر به تمکین قانون صورت مساله را به گونه‌ای دیگر تغییر داده و برای تشکیل مجمع عمومی در تاریخ ۱۱/۹/۱۴۰۰ آگهی داده است. اما باز هم حضور اعضا در انتخابات را علاوه بر پرداخت حق عضویت معوقه قبلی، موکول به پرداخت حق عضویت سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ آن هم در یک بازه زمانی کوتاه و خلاف مفاد اساسنامه انجمن ایران که به صراحت سلب حقوق اعضاء باید پس از گذشت سه ماه از اخطار رسمی و عدم تمکین عضو صورت بگیرد. در حالی که هیات مدیره فعلی خود طی دو سال گذشته با استفاده از مجوز اضطراری دوران کرونا برگزاری انتخابات را به تاخیر انداخته و امهال این مدت قانونی برای اعضاء را مجاز نمی‌داند.

فعالان صنعت گردشگری خطاب به مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی شده اند که برخی کارشناسان آن وزارتخانه، متخلفان را در تداوم این رفتار ناصواب همراهی می‌کنند. چون هیات مدیره انجمن ایران مدعی است، عملکرد خود را براساس اطلاع و تایید وزارت کار صورت داده و علاوه بر آن در جلسات حضوری نیز عملکرد جانبدارانه یکی از همکاران وزارت کار جز تاسف و اندوه فراوان دستاوردی نداشته است.

فعالان صنعت گردشگری کشور در نامه خود به مدیرکل بازرسی وزارت کار از مراجعات فراوان خود به دستگاه ها و مسئولان مرتبط به منظور پیشگیری از تخلفات بیشتر هیات مدیره انجمن ایران خبر داده و اعلام کردند: با توجه به بسته شدن راه‌های تخلف از مدیرکل بازرسی وزارت کار درخواست داریم با عمل به قانون بدون ملاحظات مرسوم مشکلات صنفی فعالان گردشگری را مرتفع کند تا نیاز به استمداد آن‌ها از نمایندگان مجلس نباشد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید