جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

شهردار تنکابن:‌ سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ با نگاه گردشگری تدوین می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: شهردار تنکابن از تشکیل ستاد تدوین سند برنامه ۱۰ ساله شهر تنکابن با نگاه به گردشگری خبر داد.

به گزارش صدای میراث، محمدابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن درباره تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ گفت: با توجه به اینکه طرح‌های کوتاه مدت بازدهی مناسبی ندارد و زیرساخت‌های اصلی شهر را تامین نمی‌کند و به نوعی اتلاف منابع مالی را در بر دارد، لذا به منظور جلوگیری از روزمرگی و اجرای برنامه‌های سالانه در راستای یک برنامه دراز مدت ۱۰ ساله در حال تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ هستیم که در این سند ۱۰ برنامه یکساله به هم پیوسته نوشته می‌شود.

وی افزود: ستاد تدوین این سند راهبردی ۱۰ ساله تشکیل شده است که هفت کارگروه تخصصی شامل کارگروه‌های معماری و شهرسازی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری، امور فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و محیط زیست، خدمات مدیریت و تحول هوشمند، ایمنی و مدیریت بحران و کارگروه حمل و نقل و ترافیک را در مجموعه خود دارد، ضمن اینکه از ظرفیت شورای نخبگانی متشکل از بازار ، محلات و اقشار در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: هر کارگروه فعالیت‌های وضع موجود را ابتدا بررسی می‌کند و یک برنامه با چشم انداز و هدف‌گذاری ۱۰ ساله برای افق ۱۴۱۰ تنکابن تدوین می‌کند و آن را در قالب برش‌های یک ساله تبدیل به برنامه عملیاتی می‌کند و انشالله از ۱۴۰۱ شهرداری تنکابن برنامه ۱۰ ساله را اجرا خواهد کرد تا بتواند به نقطه و هدف‌گذاری خود برسد.

شهردار تنکابن که سابقه چندین دوره مدیرکلی در سطوح ملی بویژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در کارنامه خود دارد، افزود: روسای ادارات دولتی، نهاد ها، ارگان‌ها و ادارات تابعه شهرداری تنکابن به عنوان افرادی که در آینده قرار است این برنامه ۱۰ ساله را اجرا کنند در این کارگروه‌ها نقش فعالی دارند و از نظرات آن‌ها نیز استفاده می‌شود. در حقیقت تدوین این سند با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی که در آینده در اجرای سند نقش دارند، انجام می‌شود تا کتابخانه‌ای نشود .

وی افزود:تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ طی شش ماه انجام خواهد شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تنکابن بلافاصله ستاد اجرایی آن شکل می‌گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: این سند دارای پنج راهبرد اصلی شامل زیست‌پذیری، بانک‌پذیری، رقابت‌پذیری، هوشمندسازی و حاکمیت خوب شهری است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید