شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شهردار دزفول؛ معضل اشتغال را با صنعت پاک گردشگری حل می کنیم/۵۰ پروژه از ۶۲ پروژه شهری دزفول گردشگری است

0 انتشار:

صدای میراث؛ جشنواره سفرنگاری دزفول گرام که با پیشنهاد و حمایت شهرداری به مدت ۴ روز در شهرستان دزفول برگزار شد، منجر به معرفی جاذبه های بکر و ناشناخته دزفول در سطح گسترده ای از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی شد. اتفاقی که سبب شد تا مسئولان شهری رویکرد جدی تری به تدوین طرح های مشخص و برنامه ریزی شده در حوزه صنعت گردشگری داشته باشند.

«محمدعلی دوایی فر» شهردار دزفول در نشست خبری که به مناسبت برگزاری جشنواره دزفول گرام برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شهرستان دزفول سالهاست تلاش دارد تا با ورود صنعت سبز و پاک گردشگری نه تنها به رفع معضل اشتغال بپردازد که مانع از ورود صنایع آلاینده به شهر شود.

او گفت: ما به دنبال این هستیم که موضوع اشتغال را با صنعت پاک گردشگری حل کنیم و به رغم اینکه صنایع بزرگ و آلاینده بخش بزرگی از معضل اشتغال را مرتفع می کند اما سعی کردیم با پیشبرد اهداف خود در حوزه گردشگری چرخ صنعتی را بچرخانیم که کمترین مداخلات و آسیب را در شهر داشته باشد.

شهردار دزفول اما در پاسخ به این پرسش که برنامه مدیران ارشد شهری برای ورود گردشگر به شهر چیست و چه زیرساخت ها و آموزشی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: پس از بررسی های کارشناسی که نسبت به ظرفیت های شهر دزفول صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در بحث صنایع آلاینده ورود نکنیم و صرفا در بحث گردشگری فعال شویم. بر همین اساس حدود ۱۰ سال پیش مشاوری را در این خصوص انتخاب کردیم و برای نخستین بار یک سند چشم انداز برای شهر دزفول نیز تعریف شد.

دوایی فر با برشمردن اهداف سند چشم انداز شهرستان دزفول گفت: از آنجایی که نخواستیم این سند چشم انداز در حد حرف باقی نماند سه هدف را که شامل ارتقاء توانمندی های فرهنگی و تاریخی، تامین سرانه های خدماتی و رفاهی شهر و ایجاد درآمد پایدار می شود را پیش بینی کردیم و سه راهکار برای نیل به این اهداف مشخص شده است.

شهردار دزفول گفت: از آنجایی که سرانه های خدماتی و رفاهی در شهرستان دزفول پایینتر از سطح استاندارد بود تلاش شده که این خدمات و فضاهای سبز در حاشیه شهر ایجاد شود. این درحالی است که ۲۶ پروژه تعریف شده که عمده این پروژه ها در بافت تاریخی دزفول و با رویکرد گردشگری طراحی شده است.

دوایی فر با تاکید بر اینکه یکی از نقاط ضعف شهرستان دزفول در بخش اقامتی است ادامه داد: ظرفیت بخش اقامتی در شهرستان دزفول بسیار پایین است که امیدواریم با ورود گردشگر این بخش را به سرعت تقویت کنیم.

آنطور که شهردار دزفول معتقد است هم اکنون، ۳ هتل در شهرستان دزفول آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است این درحالی است که به مناسبت فرارسیدن نوروز چند اردوگاه و برخی مدارس که دارای ظرفیت مهمانپذیری هستند برای مسافران نوروزی آماده شده اند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید