شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شورای نگهبان مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی را رد کرد

0 انتشار:

شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، رد کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود اعلام کرد: طرح تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دلیل داشتن بار مالی از سوی شورای نگهبان رد شد.

به گزارش صدای میراث، طرح تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مدت‌ها پیش در دستور کار نمایندگان مجلس قرار داشت که چندین بار مسکوت مانده بود تا آن که چند هفته پیش سرانجام پس از یک دهه نمایندگان مجلس به آن رای مثبت دادند.

موافقان این طرح معتقد بودند که وزارت خانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب رونق فعالیت‌های این سازمان بویژه در بخش گردشگری می‌شود. اما در مقابل مخالفان طرح می‌گفتند که در صورت وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این سازمان از وظایف خود دور می‌ماند و فشارها به وزیر برای انتخاب مدیران استانی و معاونت‌های این سازمان افزایش می‌یابد.

علی اصغر مونسان نیز که وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی را دور از ذهن نمی‌دید به منظور همراهی با مجلس در گام نخست اقدام به ادغام معاونت سرمایه‌گذاری و معاونت گردشگری این سازمان کرد تا براساس قانون دست مجلس برای وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باز باشد.

اما چند ساعت پیش سخنگوی شورای نگهبان در نشست خود با خبرنگاران اعلام کرد که این شورا با وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مخالفت کرد و مصوبه مجس درخصوص تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه را به دلیل داشتن بار مالی برای دولت رد کرده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید