جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شکایت جمعی از دفاتر خدمات مسافرتی به وزارت کار درخصوص برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

0 انتشار:

صدای میراث: جمعی از دفاتر خدمات مسافرتی شکایت خود نسبت به شیوه برگزاری انتخابات و برپایی مجمع عمومی را تقدیم اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی این وزارت کار کردند.

پس از برپایی مجمع عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تاریخ ۱۸ اسفندماه سالجاری و برگزاری انتخابات هیات مدیره این انجمن، جمعی از دفاتر خدمات مسافرتی کشور با حضور در وزارت کار، شکایت قانونی خود نسبت به شیوه برگزاری انتخابات و برپایی مجمع عمومی را تقدیم اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی این وزارتخانه کردند.

به گزارش صدای میراث، در متن شکایت صورت گرفته از اقدام هیات مدیره انجمن ایران در برپایی مجمع عمومی و برگزار انتخابات هیات مدیره این انجمن خطاب به مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی آمده است:

پیرو ارسال شکایات متعدد در خصوص جلوگیری از تخلفات اساسنامه‌ای هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و نظر به برگزاری مجمع عادی و فوق‌العاده در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰، بدینوسیله شکایت قانونی خود را نسبت به نحوه انجام انتخابات جهت رسیدگی و در صورت لزوم ابطال مجمع فوق به شرح زیر حضورتان تقدیم می‌گردد.

۱ – هیئت مدیره انجمن به استناد ماده ۱۱ تعداد ۸۵۰ نفر از اعضاء را بدون طی مراحل قانونی لغو عضویت نمود که با اعتراض جمعی از اعضاء و ورود آن اداره کل محترم موضوع ابطال گردید.

۲ – در اقدامی دیگر و به استناد ماده ۷ اسانامه انجمن مجددا ۵۲۳ نفر را لغو عضویت می‌نماید که اکثر آن‌ها دفاتر فعال بودند.

۳ – در آستانه انتخابات، متاسفانه با اقداماتی که شائبه مهندسی دارد اعضاء و کاندیداها را در شرایط بلاتکلیفی (عضویت یا عدم عضویت)  قرار داده و از امکان حضور و  برابری در انتخابات محروم نموده‌اند و کاندیداهای گزینشی مشخص شد و لیست اعضاء نیز انحصارا در اختیار برخی از آنان قرار گرفت. قابل توجه اینکه پس از اتمام مهلت ثبت‌نام و بسته شدن لیست کاندیداها، اعلام می‌نمایند که همه مجاز به حضور در انتخابات هستند که این امر نیز بسیار حائز توجه و اهمیت است.

شاکیان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در متن شکایت خود خطاب به وزارت کار اذعان کرده‌اند که هیات مدیره این انجمن در روند برپایی مجمع عمومی و انتخابات این انجمن خلاف اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران رفتار کرده است.

شاکیان در پایان شکایت نامه تنظیم شده اعلام کردند: موارد تخلفات اساسنامه‌ای هیئت مدیره بخصوص در ماده  ۳۵ که شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌‌کند بصورت مشرو ح (پیوست گروهی) تقدیم می‌شود و خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت و در مهلت قانونی رسیدگی لازم صورت پذیرد.

گفتنی است وزارت کار نیز دستور بررسی پرونده انتخاباتی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را صادر کرده و حالا باید منتظر ماند که آیا این وزارتخانه با توجه به شکایت صورت گرفته انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اران را تایید می‌کند یا با توجه به مستندات ارایه شده رای به ابطال نتیجه انتخابات خواهد داد؟

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید