چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

عضویت رییس کمیته حمل‌ونقل هوایی مجلس در شورای سیاستگذاری بنیاد گردشگری پرفسور جعفری/تلاش بنیاد برای راه‌اندازی دانشکده گردشگری در دانشگاه اصفهان

0 انتشار:

صدای میراث: به پیشنهاد هیئت امنای بنیاد گردشگری پرفسور جعفری و با حضور دکتر حسن تقی‌زاده انصاری، رئیس هیئت‌مدیره این بنیاد، عضویت افتخاری رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مجلس و رییس کمیته حمل‌ونقل هوایی خانه ملت در شورای سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری رسمیت یافت.

به گزارش صدای میراث، بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری با حضورحمت‌الله فیروزی پورر جمعی از علاقمندان، فعالان و استادان دانشگاه با پشتوانه میراث به یاد مانده از شخصیت برجسته پروفسور جعفر جعفری مشهور به پدر علم گردشگری در جهان و بهره‌گیری از تجارب علمی بیش از نیم‌قرن فعالیت او در حوزه گردشگری سالجاری تاسیس و فعالیت‌ خود را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی آغاز کرده است.

هدف این بنیاد، ترویج و حمایت‌های علمی و پژوهشی برای توسعه پایدار گردشگری و ارتقاء تعاملات علمی و کاربردی به‌منظور ارتقاء دانش ذینفعان و افزایش کیفیت خدمات گردشگری و مهمان‌نوازی با بهره‌گیری از روش‌های نوین بین‌المللی و حمایت از دانش‌پژوهان و تشویق و ترغیب دارندگان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه گردشگری است.

لازم به ذکر است براساس توافق با شهرداری اصفهان از سال ۹۴ خانه اجدادی پروفسور جعفری متعلق به مرحوم سید شفتی در اصفهان برای مرمت و آماده‌سازی و استفاده برای بخشی از ماموریت‌های بنیاد پرفسور جعفری در اختیار این بنیاد قرار گرفت.

مرحوم سید شفتی علاوه بر ساخت مسجد سید، بیش از ۹۰ کاروانسرا در دوره‌های تاریخی گذشته در کشور احداث کرد. این کاروانسراها هتل‌‌های زنجیره‌ای دوره‌های تاریخی بودند.

دیدار هیات مدیره بنیاد گردشگری پروفسور جعفری با رئیس جدیددانشگاه اصفهان

هیات مدیره بنیاد بین‌المللی پرفسور جعفری همچنین با حضور در اصفهان به دیدار رییس جدید دانشگاه اصفهان رفت.

به گزارش صدای میراث به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی پرفسور جعفری، در این دیدار که در دفتر ریاست دانشگاه اصفهان انجام شد، دکتر حسن تقی‌زاده انصاری، رییس هیات مدیره بنیاد و دکتر طیبی، مدیر بین‌الملل دانشگاه با توجه به تفاهم‌نامه همکاری موجود، گزارشی از فعالیت‌ها و همکاری‌های فی مابین ارایه دادند.

دکتر انصاری با اشاره به ظرفیت‌های همکاری مشترک و کمک به معرفی دانشگاه اصفهان در چندین دانشگاه بین‌المللی که منجربه امضای توافق همکاری شده است و برگزاری همایش‌ها و وبینارهای مشترک و تشریح سمپوزیوم ملی گردشگری در یک‌صد سال اخیر پرداخت و به اهمیت نقش فعال وهمکاری دانشگاه اصفهان در آن اشاره نمود،

وی گفت: با توجه به جایگاه علمی و برجسته پروفسور جعفری در جهان، موقعیت شهر اصفهان و دانشگاه اصفهان، خواستار پیگیری تفاهمهای انجام شده بویژه تاسیس دانشکده گردشگری در دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد پروفسور جعفری و سایر نهادهای ذیربط هستیم.

مهندس جعفری، مدیرعامل بنیاد و دکتر مختاری عضوهیئت مدیره نیز به طرح نظرات واهداف بنیاد و زمینه‌های مشترک همکاری پرداختند.

دکتر هرسیج رییس دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان دو هدف جامعه محوری و تمدن‌سازی را علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی خود دنبال می‌کند، حمایت از فعالیت‌های مختلف برای گسترش گردشگری در استان اصفهان و کشور را در همین مسیر اعلام کرد و گفت: حل مسایل جامعه هم در قالب اهداف فوق قرار می‌گیرد،

او با انتقاد از این که همه نگاه‌ها به سمت دولت است گفت: لزوم توجه به منابع بیرونی از مسیر همکاری با نهادهای خصوصی میسر است و دانشگاه اصفهان به دنبال توسعه تعاملات بین‌المللی و بین‌المللی‌سازی است که همکاری با بنیاد گردشگری پروفسور جعفری تامین‌ کننده چنین هدفی است چون جامعه محوری بر همین مبنا شکل می‌گیرد.

او همچنین از هیات مدیره بنیاد بین‌المللی پرفسور جعفری درخواست کرد گزارشی از کاستی‌ها و نیازها و راهکارها تا دو ماه آینده تهیه شود تا زمینه توسعه همکاری و شکل‌گیری دانشکده گردشگری در دانشگاه اصفهان فراهم شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید