چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

غارنوردها برای نقشه‌برداری غار دودزا به زنجان رفتند

0 انتشار:

صدای میراث: غارنوردها برای نقشه‌برداری از غار دودزا یا زرینه به شهر زنجان رفته‌اند تا به مناسبت دهمین سال تاسیس انجمن غار و غارنوردی ایرانیان به مدت یکروز نقشه‌برداری از این غار را انجام دهند.

جواد نظامدوست سرپرست غارنوردان اعزامی به غار دودزا در زنجان با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: نقشه‌برداری مرز مشترک بین غارپیمایی و غارشناسی است و برهمین اساس انجمن غار و غارشناسی ایرانیان به دنبال برپایی ۹ همایش سراسری از بدو تاسیس تاکنون، در دهمین سال تشکیل این انجمن مردم‌نهاد همایش نقشه‌برداری از غارها را برگزار و یکروز نیز به نقشه‌برداری از غار دودزا اقدام کرده است.

عضو انجمن غار و غارشناسی ایرانیان و رییس سابق این انجمن افزود: لزوم مستندسازی اکتشافات جدید غارشناسی بر کسی پوشیده نیست اما به رغم گسترش این علم هنوز بسیاری از غارهای مهم ایران که از سال‌ها قبل کشف و شناسایی شده‌اند بدون نقشه هستند.

وی افزود: انجمن غار و غارشناسی ایرانیان می‌تواند با هدف تشویق و ترویج اصولی، با همکاری سازمان‌های ذیربط و تیم‌های فعال غارنوردی گام‌های موثری در موضوع نقشه‌برداری از غارها بردارد.

عضو انجمن غار و غارشناسی ایرانیان اعلام کرد: از نقشه‌برداران و علاقمندان به این رشته مهم از غارشناسی دعوت شده است در همایش نقشه‌برداری غارها حضور بیابند.

جواد نظامدوست در تشریح اهداف همایش نقشه‌برداری از غارها افزود: هم‌افزایی دانش نوین نقشه‌برداری، تبادل تجربیات نقشه‌برداران، برپایی کاراگاه آموزشی برای علاقمندان، نقشه‌برداری غار دودزا در زنجان، معرفی روش‌ها و سیستم‌های نوین نقشه‌برداری از جمله اهداف این همایش است.

گفتنی است همایش نقشه‌برداری از غارها به مدت ۳ روز و از فردا(چهارشنبه) ۱۹ تا ۲۱ دیماه برگزار می‌شود و تنها یکروز از این همایش به نقشه‌برداری از غار دودزا در زنجان اختصاص دارد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید