چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳

فرمان بهره‌برداری از ۵۲۷ پروژه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شد/۷هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضاهای تاریخی احیاء شده کشور افزوده شد

0 انتشار:

صدای میراث: علی اصغر مونسان عصر امروز (چهارشنبه) همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستور بهره‌برداری از ۵۲۷ پروژه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور را بطور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس صادر کرد.

این دستور در هتل چهار ستاره پرشین پلازا در تهران که خود یکی از پروژه‌های افتتاح شده در این روز بود صادر شده است.

به گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، حجم سرمایه‌گذاری در ۵۲۷ پروژه‌ای که امروز به بهره برداری رسید، بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

۲۱۶ پروژه از این تعداد، متعلق به ۱۰ استان کشور بود که با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در استان‌های ایلام، اردبیل، تهران، مرکزی، هرمزگان، قزوین، خراسان شمالی، اصفهان و کردستان به بهره برداری رسیده است.

همزمان با صدور فرمان آغاز به کار این پروژ‌ه‌ها هزار و ۳۹۳ اتاق و ۳ هزار و ۶۴۱ تخت به ظرفیت اقامتی کشور افزوده شد و زمینه اشتغال ۲هزار و ۸۶۰ نفر فراهم ش‌ده است.

احیای بناهای تاریخی در فرمان بهره‌برداری

همزمان با افتتاح این پروژه‌ها پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیاء و بهر‌ه‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی اعلام کرد: در جریان افتتاح رسمی پروژه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط دکتر مونسان،بناهای تاریخی خانه خاکباز و حسن پور شهر اراک استان مرکزی، حمام عبدالخالق شهر سنندج استان کردستان، خانه محسنی، خانه ماپار و کاروانسرای افضل در استان خوزستان، خانه آبشنگ اصفهان و خانه ابراهیمی اردبیل با پیام زنده رییس سازمان در چرخه بهره برداری قرار گرفتند.

او افزود: در جریان ورود بناهای یاد شده به چرخه بهره برداری ۱۴۳ نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند و ۷هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای احیاء و مرمت شده بناهای تاریخی کشور افزوده شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید